Marketing digital y estrategias de fidelización de clientes en empresas de servicios. Una revisión sistemática entre el 2016-2022

Descripción del Articulo

Through the exploration of 29 scientific research articles published in the world during the periods 2016-2022, the objective of the work is to Evaluate whether digital marketing influences customer loyalty strategies in service companies. Likewise, the present study is based on an inductive method...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Olórtegui Alcalde, Luis Miguel, Bernia León, Walter Christian, Rondón Aquino, Valeria, Reategui Jauregui, Thais Tiany Andrea, Vargas Merino, Jorge Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Privada del Norte
Repositorio:UPN-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.upn.edu.pe:11537/35864
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/11537/35864
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing digital
Fidelización del cliente
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description Through the exploration of 29 scientific research articles published in the world during the periods 2016-2022, the objective of the work is to Evaluate whether digital marketing influences customer loyalty strategies in service companies. Likewise, the present study is based on an inductive method starting from the specific to the general using the systematic review methodology; as well as an analysis and synthesis methodology that includes the review of scientific article bases, repositories, specialized journals; detection, query extraction, collection and integration of data. From the result of the investigation, it is concluded that digital media have a great reception in the service category, due to its great reach with its public objective and the proximity that it projects when in contact with its environment, in this way it can communicate a clear and direct message in a few minutes and instantly to achieve a call to action to build customer loyalty from the first contact with the company, and having a strategy is essential for the development of promotional activities, communication and attraction of new customers
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From the result of the investigation, it is concluded that digital media have a great reception in the service category, due to its great reach with its public objective and the proximity that it projects when in contact with its environment, in this way it can communicate a clear and direct message in a few minutes and instantly to achieve a call to action to build customer loyalty from the first contact with the company, and having a strategy is essential for the development of promotional activities, communication and attraction of new customersMediante la exploración de 29 artículos de investigación científica publicadas en el mundo durante los períodos 2016-2022, se plantea en el trabajo como objetivo Evaluar si el marketing digital influye en las estrategias de fidelización de cliente en empresas de servicios. Así mismo, el presente estudio se basa en un método inductivo partiendo desde lo específico hasta lo general utilizando la metodología de revisión sistemática; así como una metodología de análisis y síntesis que comprende la revisión de bases de artículos científicos, repositorios, revistas especializadas; detección, consulta extracción, recopilación e integración de datos. Del resultado de la investigación, se concluye que los medios digitales tienen una gran acogida en el rubro de servicios, debido a su 11 alcance con su público objetivo y la cercanía que proyecta al estar en contacto con su entorno, de esta manera puede comunicar un mensaje claro y directo en pocos minutos y de forma instantánea para lograr un llamado a la acción de fidelizar al cliente desde el primer contacto que se tiene con la empresa, y el tener una estrategia es fundamental para el desarrollo de las actividades de promoción, comunicación y atracción de nuevos clientes.application/pdfspaLACCEIARinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de Américahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Universidad Privada del NorteRepositorio Institucional - UPNreponame:UPN-Institucionalinstname:Universidad Privada del Norteinstacron:UPNMarketing digitalFidelización del clienteEmpresas de serviciohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Marketing digital y estrategias de fidelización de clientes en empresas de servicios. 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