Análisis de impacto en tiempo de viaje por construcción de tercer carril en carretera transversal de primera clase (2001<IMDA<4000 veh/día) Pativilca - Conococha PE-16 Desde el <km 80 hasta el Km 90.

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El presente trabajo de tesis tiene por objetivo proponer la construcción de un tercer carril como alternativa que permita mejorar las condiciones de flujo vehicular de una carretera transversal de primera clase, para lo cual se realizó el estudio de las operaciones del tramo ubicado en la carretera...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Sanchez Reymundo, Jose Freinet, De La O Huamancaja, Jimmy Kenneth
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/670989
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/670989
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Carretera
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For this 10 km four subsections were divided in order to evaluate the best location of the third overtaking lane with the purpose of improving the current situation of travel times. Being the typical characteristic of the study area a two-lane road in two directions of traffic, with a hilly orography full of curves and counter-curves and with a significant presence of cargo vehicles, which generates low speeds, delays and queues of vehicles due to the low visibility to overtake on the opposite direction lane, the implementation of safe overtaking zones is justified. As a first step, valuable information collected directly in the field was compiled to evaluate the current situation of the road under study in the chosen section, obtaining important parameters such as road geometry, vehicular flow, average speeds, travel times, as well as vehicle composition. The Vissim 10.0 computer software was used, in order to perform the modeling, the data was entered and analyzed, then it is sought to find the similarity to reality so the model has to be calibrated by modifying data that come by default in the software, which are necessary to change to have proximity to reality, so after this it is necessary to validate that the model is correct and fits reality. As a result of this evaluation, a subsection was found that meets the ideal conditions for the implementation of an overtaking lane, which has an average slope of 7% and a length of 750 m in almost straight line, for which the implementation of an overtaking lane improves overall travel times and safety on the road.Trabajo de Suficiencia ProfesionalODS 9: Industria, Innovación e InfraestructuraODS 11: Ciudades y Comunidades SosteniblesODS 8: Trabajo Decente y Crecimiento Económicoapplication/pdfapplication/epubapplication/mswordspaUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)Repositorio Académico - UPCreponame:UPC-Institucionalinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCCarreteraTiempos de viajeCarril de adelantamientoDiseño vialRoadTravel timesOvertaking laneRoad designVISSIMhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.01.01https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.00.00Análisis de impacto en tiempo de viaje por construcción de tercer carril en carretera transversal de primera clase (2001<IMDA<4000 veh/día) Pativilca - Conococha PE-16 Desde el <km 80 hasta el Km 90.Analysis of the impact on travel time of the construction of a third lane on a first-class cross-track road (2001 <IMDA<4000 veh/day)" Pativilca - Conococha PE-16 from KM 80 to KM 90info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de Suficiencia ProfesionalSUNEDUUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). División de Estudios Profesionales para Ejecutivos (EPE)LicenciaturaIngeniería CivilIngeniero Civil2024-01-12T23:55:26Zhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional0000-0002-8260-40996692363https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional732016Silvera Lima, Manuel EliasTorres Diaz, Victor Elias4385236242509623CONVERTED2_3857831Sanchez_RJ.pdfSanchez_RJ.pdfapplication/pdf4184509https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/8/Sanchez_RJ.pdf939485443fac65d169f57c772c77568aMD58falseTHUMBNAILSanchez_RJ.pdf.jpgSanchez_RJ.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg35283https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/7/Sanchez_RJ.pdf.jpg4240692c7af83707508f85705914188eMD57falseSanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.jpgSanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg43863https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/10/Sanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.jpge5cb1798b3faba9ebeb59e36ae3daa1dMD510falseSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdf.jpgSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg32186https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/12/Sanchez_RJ_Autorizaci%c3%b3npublicaci%c3%b3n.pdf.jpg1ecc7d464f1d4b7760c3bac65801ce19MD512falseSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.jpgSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg50287https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/14/Sanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.jpg7a5b90f34e7a1d1bdcaae30561ed01c1MD514falseTEXTSanchez_RJ.pdf.txtSanchez_RJ.pdf.txtExtracted texttext/plain103178https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/6/Sanchez_RJ.pdf.txted98ed19c6431c370f313ecbb3db0f8fMD56falseSanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.txtSanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.txtExtracted texttext/plain1353https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/9/Sanchez_RJ_Actasimilitud.pdf.txt7dafe176363f9084f2c5c63a04480b64MD59falseSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdf.txtSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdf.txtExtracted texttext/plain2934https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/11/Sanchez_RJ_Autorizaci%c3%b3npublicaci%c3%b3n.pdf.txt262da08f7f634bd8f4564bb10b53c73cMD511falseSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.txtSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.txtExtracted texttext/plain3279https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/13/Sanchez_RJ_Reportesimilitud.pdf.txt5c81f49010cfd562d07e105421749aa1MD513falseORIGINALSanchez_RJ.pdfSanchez_RJ.pdfapplication/pdf3626498https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/1/Sanchez_RJ.pdfe9399f5a4e87c7724018ec16eeb82705MD51trueSanchez_RJ.docxSanchez_RJ.docxapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document10507421https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/2/Sanchez_RJ.docxf1650e7f6e53feda22a4d342b4a76f6cMD52falseSanchez_RJ_Actasimilitud.pdfSanchez_RJ_Actasimilitud.pdfapplication/pdf122094https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/3/Sanchez_RJ_Actasimilitud.pdf8eb6f2a30b32638e201f669c07cbed8eMD53falseSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdfSanchez_RJ_Autorizaciónpublicación.pdfapplication/pdf629815https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/4/Sanchez_RJ_Autorizaci%c3%b3npublicaci%c3%b3n.pdfe39311f02bdf3861f531199db19ed458MD54falseSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdfSanchez_RJ_Reportesimilitud.pdfapplication/pdf13095514https://repositorioacademico.upc.edu.pe/bitstream/10757/670989/5/Sanchez_RJ_Reportesimilitud.pdfe7ea516332275f38d0357154d050fa50MD55false10757/670989oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/6709892024-07-16 19:46:34.564Repositorio académico upcupc@openrepository.com
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