Reutilizando códigos como mecanismo de información y conocimiento: Programación en arquitectura

Descripción del Articulo

Differently from other regions in the Planet, since 2010, in Latin America textual programming language (Rhinoscripting) is being replaced by its visual equivalent (Grasshopper). This is a consequence of our preference for an interactive platform, and because our design problems are not as complex,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Herrera Polo, Pablo C., Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Formato: objeto de conferencia
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/604769
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/604769
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Visual Programming Language
Textual Programming Language
Scripting
Grasshopper
Rhinoscripting
Descripción
Sumario:Differently from other regions in the Planet, since 2010, in Latin America textual programming language (Rhinoscripting) is being replaced by its visual equivalent (Grasshopper). This is a consequence of our preference for an interactive platform, and because our design problems are not as complex, so we aim to control geometrical problems or aspects belonging to an product scale instead of an architectural one. Problems emerging when creating code could be improved by modifying and reusing existing solutions as a starting point, since learning would not be centered in the object but in the process of creating it, using a suitable instrument.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).