Relación entre estilo de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes de farmacia de la Universidad de Costa Rica

Descripción del Articulo

Learning styles can be defined as the set of features that characterize the way people learn and process information. The aim of this study is to establish the relationship between learning styles and academic performance of students who completed the fifth year of the Pharmacy Program at Universida...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lizano Barrantes, Catalina, Arias Mora, Freddy, Cordero García, Eugenia, Ortiz Ureña, Angie
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/604891
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/604891
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Métodos de aprendizaje
Estudiante
Farmacia
Rendimiento académico
Estilo de aprendizaje
Learning methods
Student
pharmacy,
academic performance
Learning styles
Descripción
Sumario:Learning styles can be defined as the set of features that characterize the way people learn and process information. The aim of this study is to establish the relationship between learning styles and academic performance of students who completed the fifth year of the Pharmacy Program at Universidad de Costa Rica during the years 2011 to 2013. We applied the Honey-Alonso Learning Styles questionnaire. Regarding the overall mean, we obtained that there are no differences in the preference for an active, reflective, theoretical or pragmatic style. Students don’t have a pure learning style, but a combination of two or more of them, which favours the learning process as they have more tools to adapt to the teachers’, the courses’ and the study program’s requirements.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).