Influencia de las estrategias cognitivas de regulación emocional sobre la ansiedad y depresión en universitarios: análisis preliminar
Descripción del Articulo
ABSTRACT Objective: Determine the influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students Material and methods: This research was conducted on a sample of 127 individuals (69.3 % women) between ages 18 and 57 years old. Was implemented a regression multiple...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | USMP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usmp.edu.pe:20.500.12727/6170 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12727/6170 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Regulación emocional Depresión Ansiedad https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.00 |
Sumario: | ABSTRACT Objective: Determine the influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students Material and methods: This research was conducted on a sample of 127 individuals (69.3 % women) between ages 18 and 57 years old. Was implemented a regression multiple analysis on anxiety (GAD-2) and depression (PHQ-2), with the subscales of CERQ as predictors. Results: In both cases, predictors explain high variability of the criteria (R 2 > 50 %). Cognitive strategies rumination and catastrophizing predicted anxiety; Positive Reinterpretation and catastrophizing and predict positively and negatively, respectively form, depression. Conclusions: The influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression is significant. The practical consequences and limitations are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).