Influencia de las estrategias cognitivas de regulación emocional sobre la ansiedad y depresión en universitarios: análisis preliminar

Descripción del Articulo

ABSTRACT Objective: Determine the influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students Material and methods: This research was conducted on a sample of 127 individuals (69.3 % women) between ages 18 and 57 years old. Was implemented a regression multiple...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Dominguez-Lara, Sergio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:USMP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usmp.edu.pe:20.500.12727/6170
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12727/6170
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Regulación emocional
Depresión
Ansiedad
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.00
Descripción
Sumario:ABSTRACT Objective: Determine the influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students Material and methods: This research was conducted on a sample of 127 individuals (69.3 % women) between ages 18 and 57 years old. Was implemented a regression multiple analysis on anxiety (GAD-2) and depression (PHQ-2), with the subscales of CERQ as predictors. Results: In both cases, predictors explain high variability of the criteria (R 2 > 50 %). Cognitive strategies rumination and catastrophizing predicted anxiety; Positive Reinterpretation and catastrophizing and predict positively and negatively, respectively form, depression. Conclusions: The influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression is significant. The practical consequences and limitations are discussed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).