¿Cómo impulsar una sociedad científica de estudiantes de medicina?

Descripción del Articulo

Abstract In recent decades the student undergraduate research initiatives have increased; so the scientific societies of medical students have an increasingly important role in the development of research in Latin America. The growth and consolidation of these organizations depends on strengthening...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Quispe-Juli, Cender Udai, Velásquez-Chahuares, Luis Gustavo, Meza-Liviapoma, Jessica, Fernández-Chinguel, José Ernesto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:USMP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usmp.edu.pe:20.500.12727/6239
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12727/6239
https://doi.org/10.1016/j.edumed.2017.11.009
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sociedades científicas
Estudiantes de medicina
Educación médica
Gestión del Conocimiento
Perú
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.00
Descripción
Sumario:Abstract In recent decades the student undergraduate research initiatives have increased; so the scientific societies of medical students have an increasingly important role in the development of research in Latin America. The growth and consolidation of these organizations depends on strengthening its technical capabilities, organizational skills and leadership. The basic strategies to improve the organization are: Establish permanent training programs in research knowledge; implement journal clubs; encourage self-learning and use of the various resources offered by web 2.0; training in management and administration; standardize processes and procedures; establish partnerships with other institutions; promote the exchange of experiences with similar organizations.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).