Nivel de calidad de la gestión de una institución educativa de la región Callao aplicando el modelo EFQM

Descripción del Articulo

The research attempted to study the level of quality that has achieved the Polytechnic National of Callao school in Institutional Management. It was used simple descriptive method. In this research participated 5 principals, 50 teachers, 10 administrative and service people, 185 students and 50 fami...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Luque Cruz, Miguel
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1212
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1212
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:School effectiveness
School management
Educational institution
Eficacia del centro de enseñanza
Gestión del centro de enseñanza
Centro de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research attempted to study the level of quality that has achieved the Polytechnic National of Callao school in Institutional Management. It was used simple descriptive method. In this research participated 5 principals, 50 teachers, 10 administrative and service people, 185 students and 50 family parents. The measurement instrument for the autoevaluation of the gestation of quality of the educative institution was the model EFQM adapted to Perú by Francisco Farro Custodio. The results showed that the level of quality that the school has achieved in Institutional Management is low.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).