Niveles de comprensión lectora en estudiantes de segundo grado de primaria del distrito de Carmen de La Legua
Descripción del Articulo
The purpose of the present research is to identify and compare the levels of reading in students of second grade of Primary Schools from Carmen de la Legua. This job forms a research of descriptive - comparative character and the studying group was formed by 182 students of Public Schools as Bandera...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1067 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1067 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Primary education Educational institution Sex distribution Comprensión del texto Text comprehension Educación primaria Distribución por sexo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of the present research is to identify and compare the levels of reading in students of second grade of Primary Schools from Carmen de la Legua. This job forms a research of descriptive - comparative character and the studying group was formed by 182 students of Public Schools as Bandera de la Paz and Teniente Coronel Perez Salmon and Private Schools as Regina Pacis and B. Group. A comprehensive test of written texts of UMC was taken, Standardized Instrument by the Ministry of Education that makes possible to measure in an objective form, the level of management of reading of second grade students. In conclusion, It doesn´t exist any significant differences of reading comprehension between Public and Private Schools; although they found significant differences in the literal level between boys and girls. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).