Motivación de logro académico y rendimiento académico en alumnos de secundaria de una institución educativa del Callao
Descripción del Articulo
The intention of this investigation is to establish the relation between the motivation of achievement and the academic performance in pupils of secondary. I apply to him a test of Motivation of academic achievement (MLA) in pupils of secondary. The sample belonged 93 pupils of third party, fourth a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1352 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1352 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Achievement motivation Educational institution Secondary education Voluntad del logro Centro de enseñanza Educación secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The intention of this investigation is to establish the relation between the motivation of achievement and the academic performance in pupils of secondary. I apply to him a test of Motivation of academic achievement (MLA) in pupils of secondary. The sample belonged 93 pupils of third party, fourth and fifthly of secondary in the mixed I.E. Fe y Alegría 43 of Ventanilla Callao with ages between 14 and 18 years. There was obtained an index of correlation of 0.39 by means of Sperman's test. One found relation moderated between the motivation of achievement and the academic performance, also that the women have a motivation of achievement bigger than the males. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).