Inteligencia emocional y logro académico en los alumnos de educación secundaria de una institución educativa pública del Callao
Descripción del Articulo
The present investigation has the intention of demonstrating the existing relation between the emotional intelligence and the academic achievement in the pupils of the fifth degree of secondary education of an educational institution of the district of the Callao. Correlacional used the descriptive...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1262 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1262 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Achievement motivation Secondary schools State schools Non-private school Voluntad de realización Escuela secundaria Escuela estatal https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present investigation has the intention of demonstrating the existing relation between the emotional intelligence and the academic achievement in the pupils of the fifth degree of secondary education of an educational institution of the district of the Callao. Correlacional used the descriptive design. The study was realized in a sample of 82 students of both kinds; with a sampling not probability. The was applied the inventory of BarOnʼs Emotional Quotient. The results indicate that a significant relation exists between emotional intelligence and academic achievement; likewise the levels of Emotional Intelligence indicate that 69.5% presents an emotional good capacity and 24.4% for improving. In addition, in relation to academic achievement one found that 37.8% presents a low level. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).