Habilidades metafonológicas en niños de 5 años de instituciones educativas participantes y no participantes del proyecto Optimist - Callao
Descripción del Articulo
The research was to compare the performance on metaphonological abilities of children 5 years of an educational institution, who led the Optimist project and the Institution that led him, in the district of Callao. It is a descriptive comparative, whose sample consisted of 72 children, the selection...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1295 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1295 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Infant Educational institution Learning test Centro de enseñanza Test de aprendizaje https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The research was to compare the performance on metaphonological abilities of children 5 years of an educational institution, who led the Optimist project and the Institution that led him, in the district of Callao. It is a descriptive comparative, whose sample consisted of 72 children, the selection of the type specimen was available, who were administered the Test of metalinguistic abilities Gomez, Valero, Buades and adapted by Panca Perez (2000). To compare differences between means was used the Mann-Whitney U test and found that differences exist in all subtests of the Test for the institution that led the Optimist project. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).