Estilo de liderazgo de las docentes de educación inicial de las instituciones educativas del distrito Callao

Descripción del Articulo

The following research is a simple descriptive cross-sectional study, aimed to identify the predominant leadership style used by preschool level teachers at educational institutions of Callao Region. In order to collect the data, it was used the leadership style questionnaire (CELID - A) of Morales...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gamarra Vargas, Mary Trinidad
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1169
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1169
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Beginning learning
Educational institution
Leadership
Questionnaire
Enseñanza inicial
Centro de enseñanza
Incentivos del comportamiento
Técnica de la interrogación
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The following research is a simple descriptive cross-sectional study, aimed to identify the predominant leadership style used by preschool level teachers at educational institutions of Callao Region. In order to collect the data, it was used the leadership style questionnaire (CELID - A) of Morales - Molero, which reflects the typology presented by Bernard Bass, which considers three types of leadership styles. This test allows testers to get a score for each of the three styles and dimensions involved. The population sample considered 237 teachers, who belong to 34 educational institutions. After the study, the results showed that most of the preschool level teachers use the laissez faire and transactional style.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).