Comprensión lectora en estudiantes de sexto de primaria y nivel de instrucción de las madres de IIEE de Ventanilla

Descripción del Articulo

The study aimed to determine whether there is an association in the levels of reading comprehension and the educational level of mothers. The descriptive design used was correlational, non-probabilistic, the sample consisted of 114 students of sixth grade primary of a low socioeconomic stratum from...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Marcelo Risco, Petronila
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1240
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1240
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Primary education
Reading comprehension
Knowledge level
Social class
Enducación primaria
Comprensión del texto
Nivel de conocimientos
Clase social
Clase alta
Clase baja
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The study aimed to determine whether there is an association in the levels of reading comprehension and the educational level of mothers. The descriptive design used was correlational, non-probabilistic, the sample consisted of 114 students of sixth grade primary of a low socioeconomic stratum from educational institutions outside Ventanilla. The instrument used was the test for evaluation of the reading comprehension ACL 6º (Catalá G., Catalá M., Molina E. y Monclús R., 2001) adapted by Ortega and Ramirez (2009). The results showed that the association between the level of reading comprehension reorganization and the level of education of the mother Chi Square = 0.015 is less than p_valor = 0.05.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).