Funcionamiento familiar y rendimiento escolar en alumnas de tercer grado de secundaria de una institución educativa del Callao
Descripción del Articulo
The purpose of this research is to understand how it is related the family functioning and school performance. To achieve the study it took a sample of 152 students in the third grade of secondary education, whose ages range between 14 and 17. The research is descriptive, with a correlational design...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1233 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1233 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Achievement tests Family environment Secondary schools Control de rendimiento escolar Medio familiar Escuela secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of this research is to understand how it is related the family functioning and school performance. To achieve the study it took a sample of 152 students in the third grade of secondary education, whose ages range between 14 and 17. The research is descriptive, with a correlational design. The questionnaire of the phase III by Olson (1985) was used as an instrument and adapted to our reality for purposes of research. The main results show that there is a relationship between family functioning and school performance, so do the dimensions of family cohesion, and the dimension of adaptability. In conclusion, family functioning is related to school performance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).