Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
Descripción del Articulo
Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodolog...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Repositorio: | USAT-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/536 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica |
id |
USAA_39635c8d1aa75b7fbcf93146f3ea2cb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/536 |
network_acronym_str |
USAA |
network_name_str |
USAT-Revistas |
spelling |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articlesLa investigación cualitativa en Ciencias Humanas y Educación. Criterios para elaborar artículos científicosLoayza Maturrano, Edward Faustinosocial research; research method; humanities; qualitative analysis; science educationInvestigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científicaQualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure.La investigación cualitativa goza de una atención renovada producto de una orientación interdisciplinaria de las Ciencias Humanas y Educación. Este trabajo tiene como propósito principal plantear los criterios generales que toda investigación cualitativa debiera desarrollar y que todo artículo científico debiera explicar. La metodología empleada en este estudio es de naturaleza cualitativa cuyo diseño se enmarca en el análisis del discurso. Los principales resultados de la investigación explican la existencia de criterios generales en las investigaciones cualitativas expresados en los artículos científicos en el campo de las Ciencias Humanas y Educación. Las conclusiones del estudio indican que los artículos científicos de investigaciones cualitativas cumplen los criterios generales propuestos; sin embargo algunos de estos criterios no se encuentran explícitos, lo que denota que los artículos científicos cualitativos poseen una estructura organizativa flexible. Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntextoapplication/pdftext/xmlhttp://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/53610.35383/educare.v8i2.536EDUCARE ET COMUNICARE: Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare Vol. 8 No. 2 (Agosto - Diciembre 2020); 56-662312-901810.35383/educare.v8i2reponame:USAT-Revistasinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttp://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1075http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1076Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturranohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-02-04T21:15:54Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles La investigación cualitativa en Ciencias Humanas y Educación. Criterios para elaborar artículos científicos |
title |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
spellingShingle |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles Loayza Maturrano, Edward Faustino social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica |
title_short |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
title_full |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
title_fullStr |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
title_full_unstemmed |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
title_sort |
Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Loayza Maturrano, Edward Faustino |
author |
Loayza Maturrano, Edward Faustino |
author_facet |
Loayza Maturrano, Edward Faustino |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica |
topic |
social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure. La investigación cualitativa goza de una atención renovada producto de una orientación interdisciplinaria de las Ciencias Humanas y Educación. Este trabajo tiene como propósito principal plantear los criterios generales que toda investigación cualitativa debiera desarrollar y que todo artículo científico debiera explicar. La metodología empleada en este estudio es de naturaleza cualitativa cuyo diseño se enmarca en el análisis del discurso. Los principales resultados de la investigación explican la existencia de criterios generales en las investigaciones cualitativas expresados en los artículos científicos en el campo de las Ciencias Humanas y Educación. Las conclusiones del estudio indican que los artículos científicos de investigaciones cualitativas cumplen los criterios generales propuestos; sin embargo algunos de estos criterios no se encuentran explícitos, lo que denota que los artículos científicos cualitativos poseen una estructura organizativa flexible. |
description |
Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536 10.35383/educare.v8i2.536 |
url |
http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536 |
identifier_str_mv |
10.35383/educare.v8i2.536 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1075 http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1076 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturrano http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturrano http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE: Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare Vol. 8 No. 2 (Agosto - Diciembre 2020); 56-66 2312-9018 10.35383/educare.v8i2 reponame:USAT-Revistas instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
reponame_str |
USAT-Revistas |
collection |
USAT-Revistas |
instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
instacron_str |
USAT |
institution |
USAT |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1690800910109769728 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).