Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles

Descripción del Articulo

Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodolog...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Loayza Maturrano, Edward Faustino
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Repositorio:USAT-Revistas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasusat:article/536
Enlace del recurso:http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education
Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica
id USAA_39635c8d1aa75b7fbcf93146f3ea2cb8
oai_identifier_str oai:revistasusat:article/536
network_acronym_str USAA
network_name_str USAT-Revistas
spelling Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articlesLa investigación cualitativa en Ciencias Humanas y Educación. Criterios para elaborar artículos científicosLoayza Maturrano, Edward Faustinosocial research; research method; humanities; qualitative analysis; science educationInvestigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científicaQualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure.La investigación cualitativa goza de una atención renovada producto de una orientación interdisciplinaria de las Ciencias Humanas y Educación. Este trabajo tiene como propósito principal plantear los criterios generales que toda investigación cualitativa debiera desarrollar y que todo artículo científico debiera explicar. La metodología empleada en este estudio es de naturaleza cualitativa cuyo diseño se enmarca en el análisis del discurso. Los principales resultados de la investigación explican la existencia de criterios generales en las investigaciones cualitativas expresados en los artículos científicos en el campo de las Ciencias Humanas y Educación. Las conclusiones del estudio indican que los artículos científicos de investigaciones cualitativas cumplen los criterios generales propuestos; sin embargo algunos de estos criterios no se encuentran explícitos, lo que denota que los artículos científicos cualitativos poseen una estructura organizativa flexible.    Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntextoapplication/pdftext/xmlhttp://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/53610.35383/educare.v8i2.536EDUCARE ET COMUNICARE: Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare Vol. 8 No. 2 (Agosto - Diciembre 2020); 56-662312-901810.35383/educare.v8i2reponame:USAT-Revistasinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttp://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1075http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1076Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturranohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-02-04T21:15:54Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
La investigación cualitativa en Ciencias Humanas y Educación. Criterios para elaborar artículos científicos
title Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
spellingShingle Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
Loayza Maturrano, Edward Faustino
social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education
Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica
title_short Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
title_full Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
title_fullStr Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
title_full_unstemmed Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
title_sort Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
dc.creator.none.fl_str_mv Loayza Maturrano, Edward Faustino
author Loayza Maturrano, Edward Faustino
author_facet Loayza Maturrano, Edward Faustino
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education
Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica
topic social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education
Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica
dc.description.none.fl_txt_mv Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure.
La investigación cualitativa goza de una atención renovada producto de una orientación interdisciplinaria de las Ciencias Humanas y Educación. Este trabajo tiene como propósito principal plantear los criterios generales que toda investigación cualitativa debiera desarrollar y que todo artículo científico debiera explicar. La metodología empleada en este estudio es de naturaleza cualitativa cuyo diseño se enmarca en el análisis del discurso. Los principales resultados de la investigación explican la existencia de criterios generales en las investigaciones cualitativas expresados en los artículos científicos en el campo de las Ciencias Humanas y Educación. Las conclusiones del estudio indican que los artículos científicos de investigaciones cualitativas cumplen los criterios generales propuestos; sin embargo algunos de estos criterios no se encuentran explícitos, lo que denota que los artículos científicos cualitativos poseen una estructura organizativa flexible.    
description Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536
10.35383/educare.v8i2.536
url http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536
identifier_str_mv 10.35383/educare.v8i2.536
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1075
http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536/1076
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturrano
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Edward Faustino Loayza Maturrano
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
dc.source.none.fl_str_mv EDUCARE ET COMUNICARE: Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Vol. 8 Núm. 2 (2020): Educare et Comunicare Vol. 8 No. 2 (Agosto - Diciembre 2020); 56-66
2312-9018
10.35383/educare.v8i2
reponame:USAT-Revistas
instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron:USAT
reponame_str USAT-Revistas
collection USAT-Revistas
instname_str Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron_str USAT
institution USAT
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1690800910109769728
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).