Qualitative research in Human Sciences. Criteria for preparing scientific articles
Descripción del Articulo
Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodolog...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
Repositorio: | USAT-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/536 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/536 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | social research; research method; humanities; qualitative analysis; science education Investigación social; método de investigación; humanidades; análisis cualitativo; educación científica |
Sumario: | Qualitative research enjoys a renewed attention product of an interdisciplinary orientation of Human Sciences and Education. The main purpose of this work is to establish the general criteria that all qualitative research should develop and that all scientific articles should explain. The methodology used in this study is of a qualitative nature whose design is framed in the discourse analysis. The main results of the research explain the existence of general criteria in qualitative research expressed in scientific articles in the field of Human Sciences and Education. The conclusions of the study indicate that the scientific articles of qualitative research meet the general criteria proposed; However, some of these criteria are not explicit, which indicates that qualitative scientific articles have a flexible organizational structure. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).