Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006

Descripción del Articulo

The human attitude is a form of social motivation that predisposes the action(share) of an individual towards certain aims(lenses), designates the orientation of the deepest dispositions(regulations) of the human being before an aim(lens), hereby the human being is forming(training) his(her,your) pe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Tuesta Chavarry, Harrison, Terrones Rubio, Marilu
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
Repositorio:UNSM-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1706
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/11458/1706
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Motivación social
Proceso enseñanza aprendizaje
id UNSM_926714125312aab3c597456e72d2ca1b
oai_identifier_str oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1706
network_acronym_str UNSM
network_name_str UNSM-Institucional
repository_id_str
dc.title.es_PE.fl_str_mv Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
title Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
spellingShingle Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
Tuesta Chavarry, Harrison
Motivación social
Proceso enseñanza aprendizaje
title_short Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
title_full Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
title_fullStr Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
title_full_unstemmed Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
title_sort Actitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006
author Tuesta Chavarry, Harrison
author_facet Tuesta Chavarry, Harrison
Terrones Rubio, Marilu
author_role author
author2 Terrones Rubio, Marilu
author2_role author
dc.contributor.advisor.fl_str_mv López Culqui, Toribio
dc.contributor.author.fl_str_mv Tuesta Chavarry, Harrison
Terrones Rubio, Marilu
dc.subject.es_ES.fl_str_mv Motivación social
Proceso enseñanza aprendizaje
topic Motivación social
Proceso enseñanza aprendizaje
description The human attitude is a form of social motivation that predisposes the action(share) of an individual towards certain aims(lenses), designates the orientation of the deepest dispositions(regulations) of the human being before an aim(lens), hereby the human being is forming(training) his(her,your) personality. The educational attitudes in the field of the process of education learning, it(he,she) has to see with one of the aspects regarding the perspective of good or bad(wrong) teachers, to realize an effective class or not it(he,she) is like that, that to educate the children, activity that the condition(state) entrusts the teachers, the attitude of the last ones, from the conception of way of operating with regard to the process of education learning, has much that to see in the formation(training) of attitudes towards the learning that the children have. From this perspective the investigation(research) has been projected one orientated to achieve the aim(lens) that consists of determining the relation that exists between(among) the professional attitudes of the teachers and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 "Matilde Del Águila Velazques" of the district of Rioja, in the year 2006. Whose(which) hypothesis to verifying went that it(he,she) exists a directly proportional relation between(among) the professional attitudes of the teachers and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N º 00537 " Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006. The information was gathered of 8 teachers to gather information about the professional attitude and 207 students to gather information about the attitudes towards the learning; both to the teachers and to the students he(she) administered a questionnaire by means of the technology(skill) of the questionnaire. Whose(which) information was tried by means of the coefficient of Pearson's correlation. The values that one has found to allowed to establish them following: The coefficient of equal Pearson to - 0,15 means that an inversely proportional relation exists between(among) the professional educational attitude democratically and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N º 00537 "Matilde Del Águila Velazques", of the district of Rioja, in the year 2006. The coefficient of equal Pearson to 0,14 means that a directly proportional relation exists between(among) the professional educational attitude authoritarian and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 "Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006. The coefficient of equal Pearson to-O, 15 means that an inversely proportional relation exists between(among) the professional educational attitude permissive and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 " Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006.
publishDate 2006
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2006
dc.type.en_US.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv Apa
dc.identifier.other.none.fl_str_mv ITEM@11458-855.pdf
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11458/1706
identifier_str_mv Apa
ITEM@11458-855.pdf
url http://hdl.handle.net/11458/1706
dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.fl_str_mv SUNEDU
dc.rights.en_US.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.*.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/
dc.format.es_PE.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es_PE.fl_str_mv Universidad Nacional de San Martín
dc.source.es_PE.fl_str_mv Universidad Nacional de San Martín
Repositorio de tesis - UNSM-T
dc.source.none.fl_str_mv reponame:UNSM-Institucional
instname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
instacron:UNSM
instname_str Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
instacron_str UNSM
institution UNSM
reponame_str UNSM-Institucional
collection UNSM-Institucional
bitstream.url.fl_str_mv http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/3/ITEM%4011458-855.pdf.jpg
http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/1/ITEM%4011458-855.pdf
http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/2/ITEM%4011458-855.pdf.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 3ceb0b05863644beecffa947da1b4825
5fb0afdf42aa5e763bc53bd7382934ef
d605a3e40306ebc75c3f1da08fbace4e
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad
repository.mail.fl_str_mv repositorio@unsm.edu.pe
_version_ 1741962215044415488
spelling López Culqui, Toribio031d96e7-69bc-4354-8fd5-8e681a8e88c2c16ebccb-6e12-4bdb-8b50-17f659143923Tuesta Chavarry, HarrisonTerrones Rubio, Marilu2016-12-20T09:53:27Z2016-12-20T09:53:27Z2006ApaITEM@11458-855.pdfhttp://hdl.handle.net/11458/1706The human attitude is a form of social motivation that predisposes the action(share) of an individual towards certain aims(lenses), designates the orientation of the deepest dispositions(regulations) of the human being before an aim(lens), hereby the human being is forming(training) his(her,your) personality. The educational attitudes in the field of the process of education learning, it(he,she) has to see with one of the aspects regarding the perspective of good or bad(wrong) teachers, to realize an effective class or not it(he,she) is like that, that to educate the children, activity that the condition(state) entrusts the teachers, the attitude of the last ones, from the conception of way of operating with regard to the process of education learning, has much that to see in the formation(training) of attitudes towards the learning that the children have. From this perspective the investigation(research) has been projected one orientated to achieve the aim(lens) that consists of determining the relation that exists between(among) the professional attitudes of the teachers and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 "Matilde Del Águila Velazques" of the district of Rioja, in the year 2006. Whose(which) hypothesis to verifying went that it(he,she) exists a directly proportional relation between(among) the professional attitudes of the teachers and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N º 00537 " Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006. The information was gathered of 8 teachers to gather information about the professional attitude and 207 students to gather information about the attitudes towards the learning; both to the teachers and to the students he(she) administered a questionnaire by means of the technology(skill) of the questionnaire. Whose(which) information was tried by means of the coefficient of Pearson's correlation. The values that one has found to allowed to establish them following: The coefficient of equal Pearson to - 0,15 means that an inversely proportional relation exists between(among) the professional educational attitude democratically and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N º 00537 "Matilde Del Águila Velazques", of the district of Rioja, in the year 2006. The coefficient of equal Pearson to 0,14 means that a directly proportional relation exists between(among) the professional educational attitude authoritarian and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 "Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006. The coefficient of equal Pearson to-O, 15 means that an inversely proportional relation exists between(among) the professional educational attitude permissive and the attitudes towards the learning of the students of the quarter(room) to the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00537 " Matilde Del Águila Velazques ", of the district of Rioja, in the year 2006.La actitud humana es una forma de motivación social que predispone la acción de un individuo hacia determinados objetivos, designa la orientación de las disposiciones más profundas del ser humano ante un objetivo, de esta manera el ser humano va formando su personalidad. Las actitudes docentes en el campo del proceso de enseñanza aprendizaje, tiene que ver con uno de los aspectos en lo que se refiere a la perspectiva de buenos o malos docentes, para realizar una clase efectiva o no. Es así, que para educar a los niños, actividad que el estado encomienda a los docentes, la actitud de los últimos, desde la concepción de forma de actuar respecto al proceso de enseñanza aprendizaje, tiene mucho que ver en la formación de actitudes hacia el aprendizaje que tienen los niños. Desde esta perspectiva se ha proyectado la investigación se orientó a lograr el objetivo que consiste en determinar la relación que existe entre las actitudes profesionales de los docentes y las actitudes hacia el aprendizaje de los estudiantes del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde Del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, en el año 2006. Cuya hipótesis a comprobar fue que existe una relación directamente proporcional entre las actitudes profesionales de los docentes y las actitudes hacia el aprendizaje de los estudiantes del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537" Matilde Del Águila Velásquez", del distrito de Rioja, en el año 2006. Los datos fueron recolectados de 8 docentes para recolectar información sobre la actitud profesional y 207 estudiantes para recolectar información sobre las actitudes hacia el aprendizaje; tanto a los docentes como a los estudiantes se administró un cuestionario mediante la técnica del cuestionario. Cuyos datos fueron procesados mediante el coeficiente de correlación de Pearson. Los valores que se ha encontrado a permitido establecer los siguiente: El coeficiente de Pearson igual a -O, 15 significa que existe una relación inversamente proporcional entre la actitud profesional docente democrático y las actitudes hacia el aprendizaje de los estudiantes del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537" Matilde Del Águila Velásquez", del distrito de Rioja, en el año 2006. El coeficiente de Pearson igual a O, 14 significa que existe una relación directamente proporcional entre la actitud profesional docente autoritario y las actitudes hacia el aprendizaje de los estudiantes del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537" Matilde Del Águila Velásquez", del distrito de Rioja, en el año 2006. El coeficiente de Pearson igual a -0, 15 significa que existe una relación inversamente proporcional entre la actitud profesional docente permisivo y las actitudes hacia el aprendizaje de los estudiantes del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537" Matilde Del Águila Velásquez", del distrito de Rioja, en el año 2006.Tesisapplication/pdfspaUniversidad Nacional de San Martíninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de San MartínRepositorio de tesis - UNSM-Treponame:UNSM-Institucionalinstname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapotoinstacron:UNSMMotivación socialProceso enseñanza aprendizajeActitudes profesionales docentes y su relación con las Actitudes de Aprendizaje de los alumnos del cuarto al sexto grado de la Institución Educativa Nº 00537 "Matilde del Águila Velásquez" del distrito de Rioja, 2006info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalEducaciónUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y HumanidadesLicenciado en Educación PrimariaTítulo ProfesionalTHUMBNAILITEM@11458-855.pdf.jpgITEM@11458-855.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1659http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/3/ITEM%4011458-855.pdf.jpg3ceb0b05863644beecffa947da1b4825MD53ORIGINALITEM@11458-855.pdfapplication/pdf1749792http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/1/ITEM%4011458-855.pdf5fb0afdf42aa5e763bc53bd7382934efMD51TEXTITEM@11458-855.pdf.txtITEM@11458-855.pdf.txtExtracted texttext/plain124302http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1706/2/ITEM%4011458-855.pdf.txtd605a3e40306ebc75c3f1da08fbace4eMD5211458/1706oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/17062021-12-16 03:15:58.885Repositorio Institucional de la Universidadrepositorio@unsm.edu.pe
score 13.926842
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).