Modelo didáctico basado en la técnica del ensayo y el desarrollo de la capacidad comprensión de textos en los estudiantes de derecho de la Universidad Nacional Toribio Rodríguez de Mendoza de Chachapoyas
Descripción del Articulo
ABSTRACT The purpose of investigation was determining the influence of the didactic model based at the theory of the significant learning in the improvement of the formation of the telling capacities in the law students of Chachapoyas's National University, 2015. Of whom of aleatory way was wor...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis doctoral |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/12846 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/12846 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Modelo didáctico Comprensión de textos Técnica Ensayo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
| Sumario: | ABSTRACT The purpose of investigation was determining the influence of the didactic model based at the theory of the significant learning in the improvement of the formation of the telling capacities in the law students of Chachapoyas's National University, 2015. Of whom of aleatory way was worked up with 191 students' universe he took the sample of 76 students' total they integrated the experimental group. As the instruments of initial and final measurement applied the pre-test and the post-test themselves, during the I semester once semester was conformed by the I and the II semester executed twelve learning sessions developed in interactive classes with a total of 48 pedagogic hours themselves. Next of once the model to the students that integrated the experimental group was applied; One comes to an end than the didactic model once the focus of the new school was based on and of pedagogy humanist, you improved the development of the capacities of the telling capacities significantly. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).