La gestión de calidad como estrategia para incrementar las ventas en la empresa DLG MODAS SAC, ciudad de Trujillo, 2019

Descripción del Articulo

The main objective of this thesis was to determine the relationship between quality management as a strategy in the sales of the company to be studied. The present investigation is of descriptive correlational type. The sample consisted of 178 employees of the company; the data collection techniques...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Terrones Abanto, Miguel Angel
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17164
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/17164
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gestión de calidad
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description The main objective of this thesis was to determine the relationship between quality management as a strategy in the sales of the company to be studied. The present investigation is of descriptive correlational type. The sample consisted of 178 employees of the company; the data collection techniques were the survey, the interview, the observation and the documentary analysis (report 2019). The formulated research problem was: What is the relationship between quality management and sales of the company DLG MODAS SAC of the city of Trujillo 2019? The validity of the proposed hypothesis was demonstrated, thanks to the results obtained, which in turn allowed the discussion "The relationship between quality management and sales of the company DLG MODAS SAC of the city of Trujillo 2019 is direct and significant." According to the results, it was concluded that: there is a relationship between the level of quality management and customer sales in the company DLG Modas Sac. of the city of Trujillo 2019, through the chi square statistical test with p = 0.000
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spelling Espinoza Sánchez, Náser AdalbertoTerrones Abanto, Miguel Angel4/27/2023 10:264/27/2023 10:262021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17164The main objective of this thesis was to determine the relationship between quality management as a strategy in the sales of the company to be studied. The present investigation is of descriptive correlational type. The sample consisted of 178 employees of the company; the data collection techniques were the survey, the interview, the observation and the documentary analysis (report 2019). The formulated research problem was: What is the relationship between quality management and sales of the company DLG MODAS SAC of the city of Trujillo 2019? The validity of the proposed hypothesis was demonstrated, thanks to the results obtained, which in turn allowed the discussion "The relationship between quality management and sales of the company DLG MODAS SAC of the city of Trujillo 2019 is direct and significant." According to the results, it was concluded that: there is a relationship between the level of quality management and customer sales in the company DLG Modas Sac. of the city of Trujillo 2019, through the chi square statistical test with p = 0.000La presente tesis tuvo como objetivo principal determinar la relación que existe entre la gestión de calidad como estrategia en las ventas de la empresa a estudiar. La presente investigación es de tipo descriptivo correlacional. La muestra estuvo conformada por 178 colaboradores de la empresa; las técnicas de recolección de datos fueron la encuesta, la entrevista, la observación y el análisis documental (reporte 2019). El problema de investigación formulado fue ¿Qué relación existe entre la gestión de calidad y las ventas de la empresa DLG MODAS SAC de la ciudad de Trujillo 2019? Se llegó a demostrar la validez de la hipótesis planteada, gracias a los resultados obtenidos, los que a su vez permitieron elaborar la discusión "La relación que existe entre la gestión de calidad y las ventas de la empresa DLG MODAS SAC de la ciudad de Trujillo 2019 es directa y significativa".De acuerdo a los resultados se concluyó que: existe relación entre el nivel de gestión de calidad y ventas de los clientes en la empresa DLG Modas Sac. de la cuidad de Trujillo 2019, por medio de la prueba estadística chi cuadrado con un p=0.000.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUGestión de calidadVentasEmpresaLa gestión de calidad como estrategia para incrementar las ventas en la empresa DLG MODAS SAC, ciudad de Trujillo, 2019info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. 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