Evaluación de la calidad de atención desde la percepción de la usuaria de consulta externa de ginecología y obstetricia hospital san juan de dios cara 2008
Descripción del Articulo
This study was conducted in the San Juan de Dios Hospital Caraz, with the overall objective of assessing the quality of care in the outpatient Obstetrics and Gynecology Service. The type of study was an observational, with a crossover design, the sample consisted of 205 users: Measurement of quality...
| Autor: | |
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| Formato: | tesis doctoral |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/5620 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/5620 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Calidad, Satisfacción, Evaluación de la calidad de atención |
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This study was conducted in the San Juan de Dios Hospital Caraz, with the overall objective of assessing the quality of care in the outpatient Obstetrics and Gynecology Service. The type of study was an observational, with a crossover design, the sample consisted of 205 users: Measurement of quality is done through user satisfaction using SERVQUAL survey. It was found that 92.2%, of users, are among those aged 20-45 years (adult), 36.1% had completed primary education, 93.6% live in the urban area and 61 0% have some type of insurance. Regarding overall satisfaction was found that 94.2% of respondents expressed dissatisfaction, of which 84.9% had mild or moderate and 9.3% dissatisfaction to severe dissatisfaction. The satisfaction of users according to dimensions: Reliability shows the highest degree of dissatisfaction with 83.9%, followed by tangible aspects that rank second in dissatisfaction with 81.4%. Safety 79.5% shows some degree of dissatisfaction, the dimension of the rapid response, 76.1% with some degree of dissatisfaction; Empathy showed less dissatisfaction 68.8% and 31.3% expressed varying degrees of satisfaction. The results show that the perceived quality of care and user outpatient obstetrics gynecology service is inadequate in its entirety. The expectations of the users with respect to components of the dimensions are high. |
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Mejía Coico, Freddy RoggerQuispe Gómez, Maximiliana2017-01-13T16:58:43Z2017-01-13T16:58:43Z2013https://hdl.handle.net/20.500.14414/5620This study was conducted in the San Juan de Dios Hospital Caraz, with the overall objective of assessing the quality of care in the outpatient Obstetrics and Gynecology Service. The type of study was an observational, with a crossover design, the sample consisted of 205 users: Measurement of quality is done through user satisfaction using SERVQUAL survey. It was found that 92.2%, of users, are among those aged 20-45 years (adult), 36.1% had completed primary education, 93.6% live in the urban area and 61 0% have some type of insurance. Regarding overall satisfaction was found that 94.2% of respondents expressed dissatisfaction, of which 84.9% had mild or moderate and 9.3% dissatisfaction to severe dissatisfaction. The satisfaction of users according to dimensions: Reliability shows the highest degree of dissatisfaction with 83.9%, followed by tangible aspects that rank second in dissatisfaction with 81.4%. Safety 79.5% shows some degree of dissatisfaction, the dimension of the rapid response, 76.1% with some degree of dissatisfaction; Empathy showed less dissatisfaction 68.8% and 31.3% expressed varying degrees of satisfaction. The results show that the perceived quality of care and user outpatient obstetrics gynecology service is inadequate in its entirety. The expectations of the users with respect to components of the dimensions are high.El presente estudio se realizó en el Hospital San Juan de Dios de Caraz, con el objetivo general de evaluar la calidad de atención en la consulta externa del Servicio de Gineco Obstetricia. El tipo de estudio fue observacional descriptivo, con un diseño transversal, la muestra estuvo conformada por 205 usuarias: La medición de la calidad se realizó a través de la satisfacción del usuario utilizando la encuesta SERVQUAL. Se encontró que, el 92,2%; de las usuarias, se encuentran entre las edades comprendidas entre 20 a 45 años (adultas); 36,1% tienen educación primaria completa, 93,6% viven en el área urbano y 61,0% tienen algún tipo de seguro . Con respecto a la satisfacción global se encontró que el 94.2% de las encuestadas manifestaron insatisfacción, de los cuales 84.9% presentan insatisfacción leve o moderada y 9.3 % a insatisfacción severa. La satisfacción de las usuarias según dimensiones: La confiabilidad, muestra el mayor grado de insatisfacción con 83.9%, Seguido de Aspectos tangibles que ocupa el segundo lugar en insatisfacción con 81.4%. La Seguridad muestra 79.5% algún grado de insatisfacción, la dimensión de respuesta rápida el, 76.1% con algún grado de insatisfacción, La empatía mostró menor grado de insatisfacción 68.8% y 31.3% expresaron diversos grados de satisfacción. Los resultados muestran que la calidad de atención percibida por el usuario de consulta externa del servicio de gineco obstetricia no es adecuada en su totalidad. Las expectativas de las usuarias, respecto a los componentes de las dimensiones son altas.spaUniversidad Nacional de TrujilloTDPG/119-120/2013;SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUCalidad, Satisfacción, Evaluación de la calidad de atenciónEvaluación de la calidad de atención desde la percepción de la usuaria de consulta externa de ginecología y obstetricia hospital san juan de dios cara 2008info:eu-repo/semantics/doctoralThesisDoctorUniversidad Nacional de Trujillo.Escuela de PostgradoORIGINALTesis Doctorado - Maximiliana Quispe Gómez.pdfTesis Doctorado - Maximiliana Quispe Gómez.pdfapplication/pdf843043https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/ee80f6d1-a28b-44d4-994d-90d4d76ba6c4/download11cb40c9eb11215249efebbacc74d482MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/1de29fd7-e6c1-4a12-a33f-2ad8355ca3ef/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/5620oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/56202017-11-15 12:18:33.899http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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 |
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