Programa educativo "icce" basado en la teoría sociocultural de vygotsky y las relaciones interpersonales de los estudiantes del quinto grado de primaria de la i.e. "simón bolívar" otuzco - la libertad 2012
Descripción del Articulo
This research aims to demonstrate that the application of a system based on Vygotsky sociocultural theory program significantly improves interpersonal relationships of students in the 5th grade of Primary Education of Children of School Simon Bolivar City Otuzco. It worked only with one group: exper...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/3916 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/3916 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Relaciones interpersonales, Teoría sociocultural de vygotsky, Programa icce |
Sumario: | This research aims to demonstrate that the application of a system based on Vygotsky sociocultural theory program significantly improves interpersonal relationships of students in the 5th grade of Primary Education of Children of School Simon Bolivar City Otuzco. It worked only with one group: experimental (30 students). Using a quasi- experimental design contrasting control group pre and post measurement and; as pre - test and post - test to measure the level of interpersonal relationships: always, sometimes and never, a test of interpersonal relationships with 50 statements was used. In the experimental group based on Vygotsky sociocultural theory for 12 learning sessions, creating a climate of interpersonal relationships such program was implemented: integration, communication, cooperation and empathy; allowing students to actively participate in their learning and change their negative school behavior. The results show that the implementation of the education program based on Vygotsky sociocultural theory significantly improves interpersonal relationships of students in Elementary Education Minor |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).