Influencia del Juego ‘’Dominó Ortográfico’’ en el mejoramiento de la ortografía de las niñas de cuarto grado de Educacion Primaria de la Institución Educativa N°81007 ‘’Modelo’’ de Trujillo, 2016

Descripción del Articulo

The present research aimed at the application of the orthographic domino to improve spelling in 4th grade girls from the I. E. No. 81007 Model, from the city of Trujillo in 2016. For this study, a sample of 25 students with similar characteristics was selected. The type of research is Applied, the d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Santillán Valle, Marjhory Solange, Ubillus Ubillus, Lourdes Isabel
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/10333
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/10333
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación, Ortografía, Mejorar la ortografía, Juego, Educación Primaria
Descripción
Sumario:The present research aimed at the application of the orthographic domino to improve spelling in 4th grade girls from the I. E. No. 81007 Model, from the city of Trujillo in 2016. For this study, a sample of 25 students with similar characteristics was selected. The type of research is Applied, the design of the research is Quasi Experimental with Pre and Post Test, the results of the Pre Test show that before the application of the spelling domino to improve spelling, girls showed little significant spelling performance. After applying the spelling domino for improvement in spelling and according to the Post Test, the children show a significant increase in their spelling.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).