Programa ANDUDE, basado en el enfoque interactivo, para mejorar la comprensión lectora en estudiantes de Primaria-Trujillo, 2019

Descripción del Articulo

The aim of our investigation was to determine the extent to which the implementation of the ANDUDE program, based on an interactive approach improves reading comprehension in students in the second grade of the Educational Institution Nr. 81007 "Modelo", Trujillo – 2019. Elaborated with a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Argomedo Sare, Normy Yassely, Gomez Quiñones, Diana Gianella
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17108
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/17108
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación
Educación primaria
Programa de investigación
Programa de lectura
Lectura
Descripción
Sumario:The aim of our investigation was to determine the extent to which the implementation of the ANDUDE program, based on an interactive approach improves reading comprehension in students in the second grade of the Educational Institution Nr. 81007 "Modelo", Trujillo – 2019. Elaborated with a sample of 46 girls from the second grade “D” in the control group and “C” in the experimental group, conformed of 23 students in each section. Using applied research, the quasi-experimental design and as an instrument, a test called: ACL-2 was used. Reaching the conclusion that the application of the program significantly improved the reading comprehension of the students of the experimental group.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).