La b�squeda de nuevos espacios para habitar
Descripción del Articulo
This Professional Sufficiency Work entitled �The search for new spaces to inhabit� is a proposal for a learning session in the Social Sciences Area in the Second Grade of Secondary School. This class proposal addresses the component Geographic Space, Society and Economy, whose general theme is migra...
Autor: | |
---|---|
Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17106 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17106 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educaci�n Educaci�n secundaria Geograf�a Migraci�n interna |
Sumario: | This Professional Sufficiency Work entitled �The search for new spaces to inhabit� is a proposal for a learning session in the Social Sciences Area in the Second Grade of Secondary School. This class proposal addresses the component Geographic Space, Society and Economy, whose general theme is migrations, and in particular, internal migrations. The learning session is developed from a competency-bsed approach, under the new paradigms of education. This report is composed of three parts, which are: design of the learning session, theoretical support and pedagogical support. The first part corresponds to the specific curricular aspect of the learning session. The second deals with the socio demographic phenomenon of migration, with particular emphasis on internal or national migration. The last part corresponds to the reflective theoretical scaffolding of the educational act embodied in this work. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).