Programa educativo basado en el enfoque humanista y en la inteligencia emocional para mejorar las actitudes de los niños y niñas del sexto grado de educación primaria de la I.E. 88358, Pampas - Pallasca, 2012
Descripción del Articulo
ABSTRACT The purpose of the present investigation was demostred that application of a Educational Program based on the humanistic approach and Emotional Intelligence significantly influences in the improvement of children´s attitudes on sixth grade of primary education at the N° 88358 schools, Pampa...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/12945 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/12945 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Hipótesis Institución educativa Enfoque humanista Inteligencia emocional |
Sumario: | ABSTRACT The purpose of the present investigation was demostred that application of a Educational Program based on the humanistic approach and Emotional Intelligence significantly influences in the improvement of children´s attitudes on sixth grade of primary education at the N° 88358 schools, Pampas-Pallasca, 2012. It used a population consisting of 186 students enrolled first to sixth grade of primary educational, and a sample of 26 students of sixth grade; it used quasi experimental research design with pretest and posttest to a single group. The collect data were worked through processing statistics techniques in order with hypothesis and the objectives testing our showed that the Educational Program was significantly influences in the improvement of children´s attitudes on sixth grade of primary education at the N° 88358 schools, Pampas-Pallasca; for that in conclusion the hypothesis was certificated with T of Student |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).