La fidelización de clientes y su influencia en la mejora del posicionamiento de la botica "Issafarma", en la ciudad de Chepén

Descripción del Articulo

This work aims to determine how the loyalty of customers favorably influences the positioning of the Issafarma pharmacy in the city of Chepén, where it is suggested as a problem of how customer loyalty influences the improvement of the positioning of the "Issafarma" Pharmacy in the city of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Albujar Zelada, Ana Lucía
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/8017
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/8017
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Industria farmaceutica
Posicionamiento
Fidelización de clientes
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description This work aims to determine how the loyalty of customers favorably influences the positioning of the Issafarma pharmacy in the city of Chepén, where it is suggested as a problem of how customer loyalty influences the improvement of the positioning of the "Issafarma" Pharmacy in the city of Chepén? Applied design research is experimental non-cross, and the methods used were: Inductivo-Deductivo, Hipotetico-Deductivo and Analitico-Sintetico. For the collection of data has been applied a survey to a sample of 81 customers, after analyzing the obtained information and process the results, the research objectives are to achieve satisfactorily and it has confirmed the validity of the hypothesis that establishes that "the loyalty of customers significantly influences improvement of the positioning of the pharmacy Issafarma in the city of Chepén" Finally is have made recommendations relevant, is proposes that the company follow keeping e even improving them good attributes that has and that you allow highlight facing the competition, also is proposes that start to make use of them media of communication, that apply the proposed of actions that is you is presenting and that perform new research.
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spelling Rodriguez Armas, Angela FremiotAlbujar Zelada, Ana Lucía7/3/2017 11:457/3/2017 11:452016https://hdl.handle.net/20.500.14414/8017This work aims to determine how the loyalty of customers favorably influences the positioning of the Issafarma pharmacy in the city of Chepén, where it is suggested as a problem of how customer loyalty influences the improvement of the positioning of the "Issafarma" Pharmacy in the city of Chepén? Applied design research is experimental non-cross, and the methods used were: Inductivo-Deductivo, Hipotetico-Deductivo and Analitico-Sintetico. For the collection of data has been applied a survey to a sample of 81 customers, after analyzing the obtained information and process the results, the research objectives are to achieve satisfactorily and it has confirmed the validity of the hypothesis that establishes that "the loyalty of customers significantly influences improvement of the positioning of the pharmacy Issafarma in the city of Chepén" Finally is have made recommendations relevant, is proposes that the company follow keeping e even improving them good attributes that has and that you allow highlight facing the competition, also is proposes that start to make use of them media of communication, that apply the proposed of actions that is you is presenting and that perform new research.El presente trabajo tiene como principal objetivo determinar cómo la Fidelización de Clientes influye favorablemente en el Posicionamiento de la Botica Issafarma en la ciudad de Chepén, donde se sugiere como problema ¿de qué manera la fidelización de clientes influye en la mejora del posicionamiento de la Botica “Issafarma” en la ciudad de Chepén? El diseño de investigación aplicado es no experimental transversal, y los métodos utilizados fueron: Inductivo-Deductivo, Hipotético-Deductivo y Analítico-Sintético. Para la recolección de datos se ha aplicado una encuesta a una muestra de 81 clientes, después de analizar la información obtenida y procesar los resultados, se han podido alcanzar satisfactoriamente los objetivos de la investigación y se ha confirmado la validez de la hipótesis que establece que “la Fidelización de Clientes influye significativamente en la mejora del Posicionamiento de la Botica Issafarma en la ciudad de Chepén” Finalmente se han hecho recomendaciones pertinentes, se propone que la empresa siga manteniendo e incluso mejorando los buenos atributos que posee y que le permiten resaltar frente a la competencia, también se propone que empiece a hacer uso de los medios de comunicación, que aplique la propuesta de acciones que se le está presentando y que realice nuevas investigaciones.TesisspaUniversidad Nacional de TrujilloA;2325SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUIndustria farmaceuticaPosicionamientoFidelización de clientesLa fidelización de clientes y su influencia en la mejora del posicionamiento de la botica "Issafarma", en la ciudad de Chepéninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo.Facultad de Ciencias EconómicasLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/e70f5fe5-eb01-458e-99e5-9ed1682f5d66/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52ORIGINALalbujarzelada_ana.pdfalbujarzelada_ana.pdfTesis de Administraciónapplication/pdf4614006https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/d0da8ba0-7e79-4267-88f9-25a0c7c4f066/download2d2ade92f0f9f6eec3c4ccec053e91b2MD5120.500.14414/8017oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/80172024-05-11 20:20:19.541https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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