Estilos de aprendizaje VAK y comprensión lectora de los estudiantes del v ciclo de primaria en la Institución Educativa 60261 El Amauta San Pablo Ramón Castillas 2022
Descripción del Articulo
The purpose of the study was to determine the relationship that exists between VAK learning styles and reading comprehension of the students of the V cycle of primary school at the Educational Institution 60261 EL Amauta. The research was basic with a quantitative approach and non-experimental, cros...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10116 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10116 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Comprensión lectora Aprendizaje Psicología del aprendizaje Estudiante de primaria Escuelas públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of the study was to determine the relationship that exists between VAK learning styles and reading comprehension of the students of the V cycle of primary school at the Educational Institution 60261 EL Amauta. The research was basic with a quantitative approach and non-experimental, cross-sectional design with a correlational scope. The population and sample consisted of 118 students. The results determined that the highest percentage, 43%, is in the sometimes levels - in the process of correlation between learning styles and reading comprehension, findings supported by the values obtained in the hypothesis test in which the existence of significant relationship between these variables, because a p-value < α=0.05 and a positive correlation coefficient equal to 0.849 was obtained, concluding that there is a high degree of coherence between the VAK learning styles and reading comprehension. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).