Comprensión lectora y logro de aprendizaje en el área de ciencias sociales estudiantes del nivel secundaria de la Institución Educativa Nº 60080 Ramón Castilla 2023
Descripción del Articulo
The research scientifically resolves the relationship that exists between reading comprehension and learning achievements in the area of social sciences in secondary level students of Educational Institution No. 60080 of the Ramón Castilla district, during the 2023 school year. In addition, it valid...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10042 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10042 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje Ciencias sociales Comprensión lectora Estudiante de secundaria Escuelas públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The research scientifically resolves the relationship that exists between reading comprehension and learning achievements in the area of social sciences in secondary level students of Educational Institution No. 60080 of the Ramón Castilla district, during the 2023 school year. In addition, it validates the existence of a significant relationship between the variables: reading comprehension and learning achievement. Reading comprehension and learning achievement, according to the students' assessment, have a High level in the area of their school development, in which 67.5% demonstrate a High learning achievement and 32.5% a Medium learning achievement, which implies improving and continuing to strengthen the participation of students in school activities to understand what they read at its three levels, thus achieving mixed comprehension. There is a correlation coefficient (r=0.632**; r=0.476**, r=0.630**, 0.502** V Sig. < 0.01) and the research hypothesis can be accepted. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).