Actitudes hacia la matemática y resolución de problemas en estudiantes de segundo de secundaria de la Institución Educativa N° 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural Ramón Castilla, Caballococha Loreto 2022
Descripción del Articulo
The objective of the study was to determine the relationship between attitudes towards mathematics, its dimensions and problem solving in second-year high school students at the I.E. 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural, Ramón Castilla 2022. The study applied the quantitative approach o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10947 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10947 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Matemáticas Actitud Resolución de problemas Estudiante de secundaria Educación bilingüe Educación intercultural https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The objective of the study was to determine the relationship between attitudes towards mathematics, its dimensions and problem solving in second-year high school students at the I.E. 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural, Ramón Castilla 2022. The study applied the quantitative approach of correlational scope and a non-experimental cross-sectional design. It included 50 students as a population and a sample to whom they applied the attitude scale towards mathematics and the problem-solving questionnaire previously validated by three experts. The study concluded that there is a moderate relationship between the attitude towards mathematics and problem solving in the second year high school students of the educational institution analyzed. According to the results of the general hypothesis test and the non-parametric Kendall's Tau-B statistic (p-value <0.001<α=0.05 and τ=0.476). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).