La motivación en la comprensión de textos escritos en inglés en estudiantes de tercer grado de secundaria en instituciones educativas rurales del distrito de Punchana 2022
Descripción del Articulo
The aim of this study was to explain the influence of motivation on third year secondary school students’ reading comprehension in English in rural schools of the Punchana district 2022. This research is of an explanatory type with field study, contemporary transectional, and multivariate designs. T...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9327 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9327 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Aprendizaje Motivación Rendimiento escolar Enseñanza de idiomas Inglés Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The aim of this study was to explain the influence of motivation on third year secondary school students’ reading comprehension in English in rural schools of the Punchana district 2022. This research is of an explanatory type with field study, contemporary transectional, and multivariate designs. The study population consisted of 70 students and with a non-probabilistic sample of the entire study population. The data collection tool was a valid and reliable written reading comprehension test. The results show that Spearman Rho = -0.191 for the variables with a p-value = 0.113 > α = 0.05. Meanwhile, in its dimensions: intrinsic motivation Rho= -0.174 and a p-value = 0.154 > α = 0.05, and extrinsic motivation Rho= -0.138 and a p-value = 0.254 > α = 0.05. It is concluded that as there is no correlation, a further analysis was not necessary, and therefore, motivation does not influence on reading comprehension in English. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).