Brecha digital y estilos de enseñanza en docentes de las instituciones públicas de nivel inicial en Caballo Cocha provincia de Ramón Castilla 2022
Descripción del Articulo
The following question was formulated in this research as a general problem: What is the relationship between the digital divide and teaching styles in teachers of the initial level Public Institutions in Caballo Cocha Ramón Castilla Province 2022? and as a general objective: Relate the digital gap...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8837 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8837 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Brecha digital Método de enseñanza Informática educativa Docente de preescolar https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The following question was formulated in this research as a general problem: What is the relationship between the digital divide and teaching styles in teachers of the initial level Public Institutions in Caballo Cocha Ramón Castilla Province 2022? and as a general objective: Relate the digital gap and teaching styles in teachers of the initial level Public Institutions in Caballo Cocha Province of Ramón Castilla 2022. As a methodology, the type of relational research was applied, through a bivariate, field and cross-sectional design. 44 initial level teachers were the population and sample, duly validated questionnaires were applied to them through the survey technique. The research concludes that there is a statistically significant relationship between the digital gap variable and the open and functional teaching styles in teachers (rs=0.326*; Sig. <0.05; rs=0.331*; Sig. <0.05), but there is no relationship statistically significant with the structured and socio-functional teaching styles (rs=0.063°; Sig. > 0.05; rs=0.245°; Sig. > 0.05). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).