Programa educativo “jhosy” para el mejoramiento de la producción de textos narrativos en estudiantes de segundo grado de secundaria en la Institución Educativa Simón Bolivar, Iquitos 2022
Descripción del Articulo
The purpose of the study was to evaluate the effect of the educational program “JHOSY” to improve the production of narrative texts in second grade high school students at the Simón Bolívar Educational Institution. Experimental, quasi experimental study of two groups with 35 students each. He used t...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10822 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10822 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Programas de educación Tecnología educacional Creación literaria Narrativa Estudiante de secundaria con especialidad en Lengua y Literatura https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of the study was to evaluate the effect of the educational program “JHOSY” to improve the production of narrative texts in second grade high school students at the Simón Bolívar Educational Institution. Experimental, quasi experimental study of two groups with 35 students each. He used the performance test valued by a rubric. The results of the EG posttest, there was an improvement in the production of narrative texts with averages of 15.37; frequent value 16, dispersing the information into 1,114 points according to its average. Likewise, the planning indicators increased by 1.57 points, their average being 3.0 points; Textualization increased its score by 4.71 points, with an average of 8.71 points. Evaluation increased 2.06 points, reaching its average of 3.63 points. It concluded: The application of the educational program “JHOSY” improved the elaboration of narratives in second grade secondary school students of the Simón Bolívar Educational Institution” (Wilcoxon= 630; contrast statistic t=5.177; with p= 0.000<0.05) |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).