Calidad de servicio y su influencia en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021
Descripción del Articulo
The objective of this research was to analyze the influence of the quality of service on sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021, the type of descriptive - correlational, non-experimental and cross-sectional research was used, the population is made up of 340 customers of the Cred...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8169 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8169 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ventas Calidad de la atención Satisfacción del consumidor https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
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The objective of this research was to analyze the influence of the quality of service on sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021, the type of descriptive - correlational, non-experimental and cross-sectional research was used, the population is made up of 340 customers of the Credivargas store in the city of Iquitos, the survey was carried out on a sample of 99 clients of the company, a Pearson correlation value equal to 0.739 was obtained as a result, which indicates a significant and positive correlation of high degree, the value of sigma (two-sided) is 0.000; applying the decision rule, comparing the p-value calculated from the data with the theoretical p-value from Table = 0.05. If the calculated p-value is greater than or equal to 0.05, Ho will be accepted. But, if the calculated p-value is less than 0.05, Ha will be accepted. According to the value obtained, we confirm that the alternative hypothesis is accepted and the null hypothesis is rejected. Then, it is concluded that the quality of service positively influences sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021. |
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Alvarado Arbildo, Gilbert RolandLozano Bazan, Bruno AndersonVillacorta Vasquez, Victor Manuel2022-07-13T17:23:07Z2022-07-13T17:23:07Z2022https://hdl.handle.net/20.500.12737/8169The objective of this research was to analyze the influence of the quality of service on sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021, the type of descriptive - correlational, non-experimental and cross-sectional research was used, the population is made up of 340 customers of the Credivargas store in the city of Iquitos, the survey was carried out on a sample of 99 clients of the company, a Pearson correlation value equal to 0.739 was obtained as a result, which indicates a significant and positive correlation of high degree, the value of sigma (two-sided) is 0.000; applying the decision rule, comparing the p-value calculated from the data with the theoretical p-value from Table = 0.05. If the calculated p-value is greater than or equal to 0.05, Ho will be accepted. But, if the calculated p-value is less than 0.05, Ha will be accepted. According to the value obtained, we confirm that the alternative hypothesis is accepted and the null hypothesis is rejected. Then, it is concluded that the quality of service positively influences sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021.Esta investigación tuvo como objetivo analizar la influencia de la calidad del servicio en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021, se empleó el tipo de investigación descriptivo - correlacional, no experimental y transversal, la población está conformada por 340 clientes de la tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos, se realizó la encuesta a una muestra de 99 clientes de la empresa, se obtuvo como resultado un valor de correlación de Pearson igual a 0,739 lo cual indica una correlación significativa y positiva de grado alta, el valor de sigma (bilateral) es de 0,000; aplicando la regla de decisión, comparando el Valor p calculado de la data con el Valor p teórico de Cuadro = 0.05. Si el Valor p calculado es mayor o igual a 0.05, se Aceptará Ho. Pero, si el Valor p calculado menor a 0.05, se Aceptará Ha. De acuerdo al valor obtenido, confirmamos que se acepta la hipótesis alterna y se rechaza la hipótesis nula. Entonces, se concluye que la calidad de servicio influye positivamente en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/VentasCalidad de la atenciónSatisfacción del consumidorhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Calidad de servicio y su influencia en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUAdministraciónUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Administración4668029646785388https://orcid.org/0000-0001-8593-90225226218https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis413016https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalRodriguez Salvador, Valdemar RosarioMeléndez Guerrero, EmilioAguilar Ramirez, DionicioORIGINALBruno_Tesis_Titulo_2022.pdfBruno_Tesis_Titulo_2022.pdfTexto completoapplication/pdf2835626https://demo7-repo.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/bae163f7-ab4f-4ff2-bcfe-16209abd0b9f/download2b57142f26a8434a6ce87d4b845a2927MD51trueAnonymousREADTEXTBruno_Tesis_Titulo_2022.pdf.txtBruno_Tesis_Titulo_2022.pdf.txtExtracted texttext/plain47141https://demo7-repo.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9840a48a-48bf-43dc-b52b-37812fd1f78d/downloadd19335d019fe907b69f322fc83c2f8f0MD52falseAnonymousREADTHUMBNAILBruno_Tesis_Titulo_2022.pdf.jpgBruno_Tesis_Titulo_2022.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3199https://demo7-repo.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/92728b6d-baa4-44fe-91ee-4decd581c1be/download1b308d02bc7342bd66166887b29d40bcMD53falseAnonymousREAD20.500.12737/8169oai:demo7-repo.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/81692022-07-13T18:32:15.808Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://demo7-repo.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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