Trabajo infantil y logro de aprendizaje en estudiantes del cuarto y quinto ciclo de nivel primaria en la IEP N° 6010148 Balbina Soto Correa, Caballococha 2022
Descripción del Articulo
The study focused on examining the relationship between child labor and academic achievement among fourth and fifth cycle primary students at IEP N° 6010148 Balbina Soto Correa in Caballo Cocha during 2022. A relational, cross-sectional, and bivariate field design was implemented, utilizing a sample...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11086 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11086 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje Trabajo infantil Estudiante de primaria Escuelas rurales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The study focused on examining the relationship between child labor and academic achievement among fourth and fifth cycle primary students at IEP N° 6010148 Balbina Soto Correa in Caballo Cocha during 2022. A relational, cross-sectional, and bivariate field design was implemented, utilizing a sample of 96 students. Data collection was carried out through observation and documentary analysis, using a questionnaire guide and a grade record, both validated by expert judges prior to implementation. Upon analyzing the results, a p-value of .000 was obtained, which was below the significance level of .05. This allowed for the rejection of the null hypothesis and confirmed the existence of a significant relationship between child labor and academic achievement. The correlation coefficient (rho = -.566) indicated a moderate negative relationship, suggesting that a negative perception of child labor is associated with higher academic achievement among the students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).