Comprensión y producción oral del castellano en estudiantes de lengua Ticuna en la institución educativa secundaria N° 64479 Pastor Valencia Peña Bilingüe Intercultural, Cushillo Cocha 2022

Descripción del Articulo

The study conducted at the secondary educational institution N° 64479 Pastor Valencia Peña Bilingual Intercultural Cushillo Cocha in 2022 aimed to examine the relationship between Spanish oral comprehension and production skills among Ticuna-speaking students. The research employed a relational meth...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Guerrero Sampayo, Kely Lerida
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11340
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/11340
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:X
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The study conducted at the secondary educational institution N° 64479 Pastor Valencia Peña Bilingual Intercultural Cushillo Cocha in 2022 aimed to examine the relationship between Spanish oral comprehension and production skills among Ticuna-speaking students. The research employed a relational methodology with a cross-sectional, bivariate field design. With a population of 307 students and a sample of 100, observation guides were utilized through survey techniques. The results indicated that students exhibited an average level in both skills, with over 70% achieving a regular level in oral comprehension and over 50% reaching a regular level in oral production.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).