Calidad de servicio y satisfacción del cliente que utiliza créditos documentarios del Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, 2021
Descripción del Articulo
The purpose of this study is to determine the relationship that exists between the quality of the service with the satisfaction of the client who uses documentary credits, in the Banco de Crédito del Perú branch Iquitos, 2021, the quantitative level was used, non-experimental design, the investigati...
| Autores: | , |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9952 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9952 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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The purpose of this study is to determine the relationship that exists between the quality of the service with the satisfaction of the client who uses documentary credits, in the Banco de Crédito del Perú branch Iquitos, 2021, the quantitative level was used, non-experimental design, the investigation It was descriptive and correlational. The population is made up of 268 who use the documentary credit service of the Banco de Crédito branch Iquitos, 2021, the survey was carried out on a representative sample of the population whose total is 91 clients, the value of 0.321** and sigma (bilateral) equal to 0.002 less than the allowed range, so the proposed hypothesis is accepted. In addition, more than 50% of the people surveyed affirm that they have a "high" level; Regarding the variable quality of service and customer satisfaction, it is concluded that there is a significant and positive correlation of a weak degree between the two variables of customers who use documentary credit of the Banco de Crédito del Perú Iquitos branch, year 2021, there is no low level of service quality of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021 and There is no low level of customer satisfaction of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021. |
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Raygada Paredes, StevsLozano Barbaran, Osarsip TitoVillacorta Rengifo, David2024-03-22T12:59:28Z2024-03-22T12:59:28Z2023658.8343 L91 2023https://hdl.handle.net/20.500.12737/9952The purpose of this study is to determine the relationship that exists between the quality of the service with the satisfaction of the client who uses documentary credits, in the Banco de Crédito del Perú branch Iquitos, 2021, the quantitative level was used, non-experimental design, the investigation It was descriptive and correlational. The population is made up of 268 who use the documentary credit service of the Banco de Crédito branch Iquitos, 2021, the survey was carried out on a representative sample of the population whose total is 91 clients, the value of 0.321** and sigma (bilateral) equal to 0.002 less than the allowed range, so the proposed hypothesis is accepted. In addition, more than 50% of the people surveyed affirm that they have a "high" level; Regarding the variable quality of service and customer satisfaction, it is concluded that there is a significant and positive correlation of a weak degree between the two variables of customers who use documentary credit of the Banco de Crédito del Perú Iquitos branch, year 2021, there is no low level of service quality of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021 and There is no low level of customer satisfaction of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021.El fin de ese estudio es determinar la relación que existe entre la calidad del servicio con la satisfacción del cliente que utiliza créditos documentarios, en el Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, 2021, se empleó el nivel cuantitativo, diseño no experimental, la investigación fue de tipo descriptiva y correlacional. La población está conformada por 268 que utilizan servicio de crédito documentario del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021, se realizó la encuesta a una muestra representativa de población cuyo total es 91 clientes, se obtuvo como resultado de las respuestas de los clientes el valor de 0,321** y sigma (bilateral) igual a 0,002 menor al rango permitido, por lo que se acepta la hipótesis planteada. Además, más del 50% de personas encuestadas afirman que tienen nivel “alto”; respecto a la variable calidad de servicio y satisfacción del cliente, Se concluye que existe una correlación significativa y positiva de grado débil entre las dos variables de los clientes que usan crédito documentarios del Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, año 2022, no existe bajo nivel de calidad de servicio del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021 y No existe bajo nivel de satisfacción del cliente del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Satisfacción del clienteCalidadServicios de atención al clienteCrédito documentarioBancoshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Calidad de servicio y satisfacción del cliente que utiliza créditos documentarios del Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, 2021info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUNegocios Internacionales y TurísmoUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismo4409241070760040https://orcid.org/0000-0001-7531-751070044659https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis416126https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalChong Vela, RilkeOrbe Davila, Jose AntonioAmoretti Casas, Roberto CarlosORIGINALOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdfOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdfTexto completoapplication/pdf5152414https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1501eabe-1eaf-4841-bdbc-b2f294871f37/download311e553055e04e03bad9f38a4ca5f9d0MD51trueAnonymousREADOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdfOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf222674https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/095b16ea-01c4-4618-8253-7351655eb9ab/downloadd40a84347ab8459d3c1fc340db05564dMD52falseAdministratorREADOsarsip_Constancia de Similitud.pdfOsarsip_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf1332407https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/afbeac21-ef54-435d-96cf-e91a7caec00e/downloadb51d843880384b196a5a891575b78f24MD53falseAdministratorREADOsarsip_Constancia de Conformidad.pdfOsarsip_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf648101https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/bf434831-7d20-4fee-99ac-56d0fa7e877d/downloadedc0bbd836d931938e1fe0131f0829cfMD54falseAdministratorREADTEXTOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdf.txtOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdf.txtExtracted texttext/plain41736https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/882152bc-e987-40cb-b9da-07a7236c3b73/download28542de90825a60413b9a4a5bc6b3887MD585falseAnonymousREADOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdf.txtOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain5802https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/d99d7fa5-7fac-4d10-bb94-40f966f0e66f/download853bcbe67019d7fe6d7a5804e9d4e718MD587falseAdministratorREADOsarsip_Constancia de Similitud.pdf.txtOsarsip_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain33425https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/8d364a3a-bcdf-44ea-9974-cfe9595f3809/downloade53fd037cf22dfca734417df5be08f60MD589falseAdministratorREADOsarsip_Constancia de Conformidad.pdf.txtOsarsip_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain1853https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/f27dc337-297b-40f3-8ba6-1524cd686991/download280b4762c06a823953679948c2257fc8MD591falseAdministratorREADTHUMBNAILOsarsip_Constancia de Conformidad.pdf.jpgOsarsip_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4884https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1f00c116-67ac-4bdc-b51b-5f779c3f7283/downloadb35256d2b12b0c731eb52469d4d026adMD584falseAdministratorREADOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdf.jpgOsarsip_Tesis_Titulo_2023.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4275https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/db3b76a9-bbc8-4ad7-9027-2facf5aaa2c7/download5ee51e08bad65c5eae24e4246a333fa9MD586falseAnonymousREADOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgOsarsip_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4184https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/6d80750c-d106-47ff-9319-66dc65c4ad90/downloadba319480fbc85685969d177dafc86cceMD588falseAdministratorREADOsarsip_Constancia de Similitud.pdf.jpgOsarsip_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4379https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c6645ead-7816-44ed-8a9a-065f6b3280fa/downloade107eae1d207d3ee90141a99b8560247MD590falseAdministratorREAD20.500.12737/9952oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/99522025-09-27T21:04:48.161744Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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