Exportación Completada — 

Participación de la familia y la construcción de la identidad en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 454 Mi Casita del Saber, Nauta 2022

Descripción del Articulo

This study was advanced with the intention of arguing the level of the family participation relationship and the construction of the identity of the children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta 2022. This research used as a method and observation inst...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Díaz Vasquez, Belu
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8906
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/8906
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Participación de los padres
Identidad
Niño en edad preescolar
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This study was advanced with the intention of arguing the level of the family participation relationship and the construction of the identity of the children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta 2022. This research used as a method and observation instrument. He also used expert judgment to test his instruments before conducting his study. The research considered a broad population that included students, parents and children of the educational institution. The study found a high and direct correlation between the construction of children's identities and the involvement of their families in the Initial Educational Institution No. 454 “Mi Casita del Saber” Nauta 2022”. Pearson's coefficient, or r, was 0.001, indicating a significant relationship.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).