Gestión escolar y satisfacción de los padres de familia de los niños de la institución educativa inicial N°454 Mi Casita del Saber, Nauta 2024
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine the level of relationship between school management and the satisfaction of parents in the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber", Nauta, 2024. The study was framed in a research type relational, with a non-experimental a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11255 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11255 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | X https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of this research was to determine the level of relationship between school management and the satisfaction of parents in the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber", Nauta, 2024. The study was framed in a research type relational, with a non-experimental and correlational design. The population was made up of 100 parents whose children attend said institution. For data collection, the survey technique was used through a questionnaire validated by three experts in the area. The reliability of the instrument was verified using Cronbach's Alpha coefficient. The results showed a proportion coefficient of 0.836, indicating a positive and strong relationship between the variables. This suggests that an improvement in school management is associated with an increase in parental satisfaction. Furthermore, the statistical analysis, with a significance value (p = 0.05), confirmed the validity of this relationship. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).