Estilos educativos parentales y convivencia escolar en los niños de la Institución Educativa N° 454 Mi Casita del Saber, Nauta 2023

Descripción del Articulo

The purpose of this examination was to establish the relationship between parental educational styles and school life in children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta - 2022 This research is of a relational quantitative type. It has the non-experimenta...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vasquez Upiachihua, Sidlia Maria
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9800
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9800
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Convivencia escolar
Comportamiento del alumno
Crianza del niño
Niño en edad preescolar
Escuela de párvulos
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of this examination was to establish the relationship between parental educational styles and school life in children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta - 2022 This research is of a relational quantitative type. It has the non-experimental design. The population constituted by the 78 children and 78 parents of the Institution. Tools used to obtain data that have been previously validated through peer review. Conclusions: using the Spearman's rho rank correlation coefficient for ordinal samples, the result = 0.88, this value indicates a high positive relationship between both variables. Parental educational styles are significantly related to school life in children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta - 2022.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).