Los cuentos como estrategias didáctica y la expresión oral en la enseñanza remota en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021
Descripción del Articulo
In 2021, the main objective of this research was to determine the effectiveness of the use of narratives as a didactic tool and means of oral expression through distance education for the students of the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution of Iquitos, who are only five years o...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9256 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9256 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategias de aprendizaje Expresión oral Narración de cuentos en la enseñanza Educación a distancia Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | In 2021, the main objective of this research was to determine the effectiveness of the use of narratives as a didactic tool and means of oral expression through distance education for the students of the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution of Iquitos, who are only five years old. For the methodological section, relational research was used with a cross-sectional, bivariate and field design. There were 133 children, all five years old, from the designated institution who constituted the population and the sample of the study. Two observation forms were prepared, and observation was used to collect the information. Before collecting the data, the instruments were submitted to expert judgment for validation. The students showed a strong and statistically significant positive correlation between the use of stories as a didactic strategy and the use of oral expression in distance education (Spearman's Rho = 0.772**, p-value = 0.000). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).