Marketing digital y posicionamiento de la empresa Das Haus Crew en Iquitos año 2024
Descripción del Articulo
The research focuses on determining the relationship between digital marketing and the positioning of the company Das Haus Crew 2024. For this purpose, a basic type methodology with a quantitative approach, at a descriptive-correlational level, with a non-experimental design and cross sectional stud...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12078 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12078 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Marketing en internet Participación en el mercado Empresas comerciales Productos textiles https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
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The research focuses on determining the relationship between digital marketing and the positioning of the company Das Haus Crew 2024. For this purpose, a basic type methodology with a quantitative approach, at a descriptive-correlational level, with a non-experimental design and cross sectional study was used. The population and study sample consisted of 55 frequent customers, and the sampling was census-based. A detailed analysis was carried out, and the general descriptive results obtained determined that Variable 1: Digital Marketing received a rating of 35% in the good category, 51% in the fair category, and 15% in the poor category. Similarly, Variable 2: Positioning received a rating of good in 55%, in the fair category 36%, and 9% in the poor category. In the inferential results, a Pearson correlation coefficient r of 0.861 was recorded with a two-tailed sig. of <0.001, determining a high and significant positive relationship between both variables. This finding supports the importance of strengthening digital marketing strategies to enhance positioning. Therefore, it is affirmed that there is a significant relationship between digital marketing and the positioning of the company Das Hause Crew, year 2024. |
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Castillo Canani, Víctor Arturo Jesús Navarro Moreno, Sergio DanielDavila Alvarez, Gian Pedro Alexander2025-10-13T16:26:48Z2025https://hdl.handle.net/20.500.12737/12078The research focuses on determining the relationship between digital marketing and the positioning of the company Das Haus Crew 2024. For this purpose, a basic type methodology with a quantitative approach, at a descriptive-correlational level, with a non-experimental design and cross sectional study was used. The population and study sample consisted of 55 frequent customers, and the sampling was census-based. A detailed analysis was carried out, and the general descriptive results obtained determined that Variable 1: Digital Marketing received a rating of 35% in the good category, 51% in the fair category, and 15% in the poor category. Similarly, Variable 2: Positioning received a rating of good in 55%, in the fair category 36%, and 9% in the poor category. In the inferential results, a Pearson correlation coefficient r of 0.861 was recorded with a two-tailed sig. of <0.001, determining a high and significant positive relationship between both variables. This finding supports the importance of strengthening digital marketing strategies to enhance positioning. Therefore, it is affirmed that there is a significant relationship between digital marketing and the positioning of the company Das Hause Crew, year 2024.La investigación se enfoca en determinar la relación entre el marketing digital y el posicionamiento de la empresa Das Haus Crew año 2024, para tal efecto se utilizó la metodología de tipo básica, con enfoque cuantitativo, de nivel descriptivo-correlacional, de diseño no experimental y de corte transversal. La población y la muestra de estudio fue de 55 clientes frecuentes, el muestreo fue censal. Se llevó a cabo un análisis detallado, y los resultados descriptivos generales obtenidos determinaron que, la variable 1: Marketing Digital obtuvo una valoración de 35% en la categoría de bueno, 51% en la categoría de regular y 15%de malo, de la misma forma la variable 2: Posicionamiento, obtuvo una calificación de bueno en un 55%, en la categoría de regular 36% y 9% en la categoría de malo. En los resultados inferenciales se registró un coeficiente de correlación r de Pearson de 0.861 con un sig. bilateral de <0.001, determinando una relación positiva alta y significativa entre ambas variables. Este hallazgo respalda la importancia de fortalecer las estrategias de marketing digital para potenciar el posicionamiento. Por lo tanto, se afirma que existe una relación significativa entre el marketing digital y el posicionamiento de la empresa Das Haus Crew, año 2024.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Marketing en internetParticipación en el mercadoEmpresas comercialesProductos textileshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Marketing digital y posicionamiento de la empresa Das Haus Crew en Iquitos año 2024info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUAdministraciónUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Administración7425024060711219https://orcid.org/0000-0002-2311-803105372850https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis413016https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalSaldaña Acosta, Omar AlainRojas Salazar, Isis JanethRuiz Garcia, Roman EnriqueORIGINALSergio_Tesis_Título_2025.pdfTexto completoapplication/pdf1767822https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/def8fd7d-1d43-495c-85cf-f58a1072014e/download9292a82de6afd2512c4038713bd5e0ceMD51trueAnonymousREADSergio_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf228942https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a580f761-100a-445d-a061-1b26bd71f72e/download81701f5596378ec98350145e574fd325MD52falseAdministratorREADSergio_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf2368400https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b00884af-06db-44f2-a3aa-d70216fcd629/downloade287d2dd6c06bdcfcaf2bba8ba92e3e8MD53falseAdministratorREADSergio_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf231771https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c103245d-c5fd-41c9-8056-d76c44b137d2/download214220ac5c64e8accce30aac7bb5345cMD54falseAdministratorREADTEXTSergio_Tesis_Título_2025.pdf.txtSergio_Tesis_Título_2025.pdf.txtExtracted texttext/plain101808https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1aa5e429-f57e-4acf-bb14-b6498261ce17/download6803a895a9fb5a21eabd04f72cbfdcc0MD55falseAnonymousREADSergio_Formulario de Autorizacion.pdf.txtSergio_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain4674https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/299b8510-32dc-44a0-90f1-e3ea0d17a9a3/download4a6975f14d236fa9136d1c398aefe9e9MD57falseAdministratorREADSergio_Constancia de Similitud.pdf.txtSergio_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain101431https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/798f2df8-5169-49b6-9cfe-d87031f6e3f6/download2da59cd7a4e08b01707d5792b197e11bMD59falseAdministratorREADSergio_Constancia de Conformidad.pdf.txtSergio_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain1797https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/175eea74-d028-40c3-9aa3-65deb4090114/download1e0100b01694316e8dc7c360f32a3192MD511falseAdministratorREADTHUMBNAILSergio_Tesis_Título_2025.pdf.jpgSergio_Tesis_Título_2025.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4249https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a51fa44b-1f16-4d6f-9c09-0924fec04917/downloadf664a9cf63df9f02919b88f4c51e80b2MD56falseAnonymousREADSergio_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgSergio_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3866https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/fb5b4439-0274-44b7-91de-cd1eb49efb5d/downloadfff885dfc1038c67444174f3e4ef2a7aMD58falseAdministratorREADSergio_Constancia de Similitud.pdf.jpgSergio_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4652https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a2b2333e-7127-47c0-b312-9a8f143d9c6e/download150e641cd4abb1dd8e22f90de660a959MD510falseAdministratorREADSergio_Constancia de Conformidad.pdf.jpgSergio_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4916https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/8e342514-4d5c-49c9-83d9-13551b2d26aa/downloadf88706c909fca7e7cf16b22c771f3711MD512falseAdministratorREAD20.500.12737/12078oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/120782025-10-13T18:32:41.960072Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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