Adicción a las redes sociales y habilidades sociales en estudiantes del sexto grado primaria de la Institución Educativa Primaria N° 601426 Intipacari, Ramón Castilla 2025
Descripción del Articulo
This research aimed to analyze the relationship between social media addiction and the development of social skills in sixth-grade primary school students at I.E.P. No. 601426 Intipacari, located in Ramón Castilla, during 2024. The study followed a basic approach, with a non-experimental, cross-sect...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11998 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11998 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Adicción a internet Redes sociales Habilidades sociales Estudiante de primaria Escuelas rurales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This research aimed to analyze the relationship between social media addiction and the development of social skills in sixth-grade primary school students at I.E.P. No. 601426 Intipacari, located in Ramón Castilla, during 2024. The study followed a basic approach, with a non-experimental, cross-sectional design. The population consisted of 83 students, to whom a survey based on a structured questionnaire was applied for data collection. The findings revealed that the level of social media addiction was high (49.4%), as was the level of social skills (49.4%). Statistical analysis confirmed a significant relationship between both variables (p=0.000). Likewise, the dimensions of obsession with social media, lack of personal control, and excessive use of these platforms showed a positive and statistically significant association with social skills. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).