Gestión de calidad y su relación con la satisfacción del cliente de los servicios turísticos, Iquitos 2023
Descripción del Articulo
The research conducted in Iquitos in 2023 aims to establish the link between quality management and customer satisfaction in tourism services. A descriptive correlational approach is used with a quantitative focus, where events based on specific procedures are presented, and methods are applied to g...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9594 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9594 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Satisfacción del cliente Calidad total Gestión Servicios de atención al cliente Servicios de turismo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| Sumario: | The research conducted in Iquitos in 2023 aims to establish the link between quality management and customer satisfaction in tourism services. A descriptive correlational approach is used with a quantitative focus, where events based on specific procedures are presented, and methods are applied to gather statistical information. The study design lacks an experimental nature, as factors are not manipulated; instead, phenomena are observed as they naturally occur and then analyzed. The proposed relationship between both factors has been evaluated, yielding a considerable positive correlation index of 0.866**. Consequently, the proposed hypothesis is accepted, indicating the existence of a connection between quality management and customer satisfaction in the studied tourism services. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).