Influencia del gasto público en el logro de aprendizajes en comprensión de textos y matemática en estudiantes de segundo grado secundaria educación básica regular Loreto 2015-2019
Descripción del Articulo
This research work to determine the level of influence of public spending on the achievement of learning in text comprehension and mathematics in 2nd grade high school students of regular basic education in Loreto. To this end, a quantitative type research, explanatory level and non-experimental des...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis doctoral |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9548 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9548 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Gasto público Educación Aprendizaje Comprensión lectora Matemáticas Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01 |
| Sumario: | This research work to determine the level of influence of public spending on the achievement of learning in text comprehension and mathematics in 2nd grade high school students of regular basic education in Loreto. To this end, a quantitative type research, explanatory level and non-experimental design with longitudinal data was formulated and executed, which considered as study population the statistical records on 2nd grade high school students enrolled in institutions belonging to Loreto during the period 2015-2019. Based on the regression model at the 90% confidence level, it was determined that a 10% increase in public spending on high school education generates a 0.185% reduction in the level of achievement of satisfactory learning in text comprehension. Likewise, the growth of 10% in public spending on high school education produces an increase of 0.108% in the level of achievement of satisfactory learning in mathematics. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).