La realidad aumentada aplicada al branding en el sector turismo de la ciudad de Iquitos

Descripción del Articulo

The thesis "augmented reality applied to branding in the tourism sector of the city of Iquitos" had the purpose of studying Augmented Reality (AR) with indicators such as interaction with tourist areas, such as location, integration and possible new scenarios that facilitates AR; On the ot...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ruíz Sánchez, Anita Fernanda, Arévalo Meléndez, Bianca Marieta
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8897
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/8897
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Turismo
Tecnología avanzada
Marketing relacional
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description The thesis "augmented reality applied to branding in the tourism sector of the city of Iquitos" had the purpose of studying Augmented Reality (AR) with indicators such as interaction with tourist areas, such as location, integration and possible new scenarios that facilitates AR; On the other hand, the positioning of the Branding of the tourist companies of the city of Iquitos was also investigated, the attraction generated by the use of web platforms to tourists was studied, from visits, trips, innovations, connectivity in real time and the promotions of the different businesses or companies related to tourism that facilitate the best customer service, the increase in the possibility of diffusion, the differentiation of the competition among other important aspects. The methodology was under a quantitative research approach, of a descriptive type, with two samples. The first sample was applied to national and foreign tourists (70 surveys), the second sample was applied to workers of tourism companies (26 surveys). The hypothesis has been proven by accepting the following postulate: the greater the application of augmented reality, the greater the positioning of branding in tourism companies”.
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spelling Reátegui Paredes, Víctor RaúlRuíz Sánchez, Anita FernandaArévalo Meléndez, Bianca Marieta2023-03-09T17:05:26Z2023-03-09T17:05:26Z2022https://hdl.handle.net/20.500.12737/8897The thesis "augmented reality applied to branding in the tourism sector of the city of Iquitos" had the purpose of studying Augmented Reality (AR) with indicators such as interaction with tourist areas, such as location, integration and possible new scenarios that facilitates AR; On the other hand, the positioning of the Branding of the tourist companies of the city of Iquitos was also investigated, the attraction generated by the use of web platforms to tourists was studied, from visits, trips, innovations, connectivity in real time and the promotions of the different businesses or companies related to tourism that facilitate the best customer service, the increase in the possibility of diffusion, the differentiation of the competition among other important aspects. The methodology was under a quantitative research approach, of a descriptive type, with two samples. The first sample was applied to national and foreign tourists (70 surveys), the second sample was applied to workers of tourism companies (26 surveys). The hypothesis has been proven by accepting the following postulate: the greater the application of augmented reality, the greater the positioning of branding in tourism companies”.La tesis “la realidad aumentada aplicada al branding en el sector turismo de la ciudad de Iquitos” tuvo como propósito estudiar la Realidad Aumentada (RA) con indicadores como la interacción con zonas turísticas, como la localización, la integración y los posibles nuevos escenarios que facilita la RA; por otro lado, también se investigó el posicionamiento del Branding de las empresas turísticas de la ciudad de Iquitos, se estudió sobre la atracción que genera el uso de las plataformas web a los turistas, desde las visitas, los viajes, las innovaciones, la conectividad en tiempo real y las promociones de los diferentes negocios o empresas relacionadas con el turismo que facilite el mejor servicio al cliente, el aumento de la posibilidad de difusión, la diferenciación de la competencia entre otros aspectos importantes. La metodología fue bajo un enfoque de investigación cuantitativa, de tipo descriptiva, con dos muestras. La primera muestra se aplicó a turistas nacionales y extranjeros (70 encuestas), la segunda muestra se aplicó a los trabajadores de las empresas turísticas (26 encuestas). Se ha demostrado la hipótesis aceptando el siguiente postulado: a mayor aplicación de la realidad aumentada, mayor posicionamiento del branding en las empresas turísticas”.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/TurismoTecnología avanzadaMarketing relacionalhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04La realidad aumentada aplicada al branding en el sector turismo de la ciudad de Iquitosinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUNegocios Internacionales y TurismoUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismo7264173070600473https://orcid.org/0000-0003-3189-475905310736https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis416126https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalDávila Mendoza, Carlos ArturoSánchez Elaluff, Cynthia LudyOrbe Dávila, José AntonioORIGINALAnita_Tesis_Titulo_2022.pdfAnita_Tesis_Titulo_2022.pdfTexto completoapplication/pdf2025124https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/7f86876b-b25a-413c-8829-e66b19d3ccf3/download36d028ca2fba0c56f5d7fa56321364c1MD51trueAnonymousREADAnita_Formulario de Autorización.pdfAnita_Formulario de Autorización.pdfapplication/pdf802608https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/624a9b14-d399-4a7d-8f0f-c9757fc0794c/download5e2d176166ea54c648d70a1aa4ae9d95MD52falseAnounymousREADAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdfAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdfapplication/pdf168806https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/60fbf053-f50c-4c36-ae2d-98151fdc01f5/downloadf2ebf24a7b6cdd405fa277b613613c2fMD53falseAnounymousREADAnita_Constancia de Conformidad.pdfAnita_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf649628https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9672a2ac-a546-418f-a79d-e9698fd04cc0/downloadca949ba692662f3d02004019e8fec750MD54falseAnounymousREADTEXTAnita_Tesis_Titulo_2022.pdf.txtAnita_Tesis_Titulo_2022.pdf.txtExtracted texttext/plain100521https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/cde48ddf-94b9-4b75-b231-7d2b92af5678/downloadea394e4ce2d914353b569fd855bd2183MD585falseAnonymousREADAnita_Formulario de Autorización.pdf.txtAnita_Formulario de Autorización.pdf.txtExtracted texttext/plain6116https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/7c997ef4-240c-42ee-b04e-07f097d7d351/downloadcc8246c6ca09d82e5091083dc6eca946MD587falseAnounymousREADAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdf.txtAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdf.txtExtracted texttext/plain10447https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/2f9f4b6b-c4e2-4e64-8b33-ac2e7fa70241/download21bf53459ca87f35bc1b837ee7f1eed0MD589falseAnounymousREADAnita_Constancia de Conformidad.pdf.txtAnita_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain1742https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/98c8d16e-e72a-4973-9c11-f62db2130bb5/download0e3b41a45a934690d8c75a37db196649MD591falseAnounymousREADTHUMBNAILAnita_Tesis_Titulo_2022.pdf.jpgAnita_Tesis_Titulo_2022.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3762https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/01f76f96-6453-4c98-94c0-0ac8454345a6/downloadf5ea9841408a6a901be1bc9be00dc6a6MD586falseAnonymousREADAnita_Formulario de Autorización.pdf.jpgAnita_Formulario de Autorización.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4292https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c16e29c0-9542-4cea-aece-9cb5dd51f77f/download81a9ebc5e8382b5add73a5609e150d01MD588falseAnounymousREADAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdf.jpgAnita_Informe de coincidencias con otras fuentes.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4146https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/e04cc37a-3238-4377-933f-9690df285ae8/download9e3923a03d0059f758d83356b6d8b072MD590falseAnounymousREADAnita_Constancia de Conformidad.pdf.jpgAnita_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5014https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/29fdef00-8000-47c9-bf9d-91a0e37f6e96/downloaddcb6f78b315a79d05d5fb82c915115dbMD592falseAnounymousREAD20.500.12737/8897oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/88972025-09-27T22:14:39.359690Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe
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