Estrategia cognitiva y comprensión lectora en estudiantes del cuarto ciclo de educación básica regular de la I.E. 60050 República de Venezuela, Iquitos 2022
Descripción del Articulo
Objective: The aim of this study was to determine the relation between the cognitive strategy and the reading comprehension levels in the in students of the fourth cycle of elementary school of the educational institution 60050 República de Venezuela, in the year 2022. Materials and methods: It was...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9707 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9707 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrategias de aprendizaje Comprensión lectora Cognición Rendimiento escolar Estudiante de primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | Objective: The aim of this study was to determine the relation between the cognitive strategy and the reading comprehension levels in the in students of the fourth cycle of elementary school of the educational institution 60050 República de Venezuela, in the year 2022. Materials and methods: It was applied one structured questionnaire and one test to 147 childrens, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. It was observed the result of the statistic Tb=0,679; with a significance p<0.05). Therefore, it is considered that there is a significant and moderate connection. Conclusion: The cognitive strategy determine to the reading comprehension levels. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).