A novel introduction to file I/O using KML and Google Earth
Descripción del Articulo
In this paper, we propose the use of simple KML files to increase student engagement when learning file I/O. We also report on our trial study where we had one group of students learn I/O functions using conventional exercises while we had another working with KML-based files that could trivially be...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad La Salle |
| Repositorio: | ULASALLE-Institucional |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.ulasalle.edu.pe:20.500.12953/28 |
| Enlace del recurso: | http://repositorio.ulasalle.edu.pe/handle/20.500.12953/28 |
| Nivel de acceso: | acceso restringido |
| Materia: | Research Subject Categories::TECHNOLOGY |
| Sumario: | In this paper, we propose the use of simple KML files to increase student engagement when learning file I/O. We also report on our trial study where we had one group of students learn I/O functions using conventional exercises while we had another working with KML-based files that could trivially be viewed in Google Earth. Our assessment of student engagement indicated that students in the experiment group registered significantly higher in the usefulness and interest dimensions. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).