Teaching the First Programming Course with Python's Turtle Graphic Library
Descripción del Articulo
How to keep students interested in a CS1 course is not new to those who teach the subject. This work describes our experience in the use of Python with its Turtle Graphic Library in a game-oriented approach that seeks to increase the interest and motivation of students. We present the assignment for...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad La Salle |
Repositorio: | ULASALLE-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulasalle.edu.pe:20.500.12953/66 |
Enlace del recurso: | http://repositorio.ulasalle.edu.pe/handle/20.500.12953/66 |
Nivel de acceso: | acceso restringido |
Materia: | CS1, Phyton, Phyton |
Sumario: | How to keep students interested in a CS1 course is not new to those who teach the subject. This work describes our experience in the use of Python with its Turtle Graphic Library in a game-oriented approach that seeks to increase the interest and motivation of students. We present the assignment for branch, loops and functions: the simulation of a basic game with a spaceship that can shoot a bullet to the enemy. Our experience has shown us that students get engaged and motivate themselves with the graphical component. We have found an improvement in students' grades. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).