Enseñanza de discursos míticos para el desarrollo de la comprensión lectora de los estudiantes universitarios

Descripción del Articulo

The objective of this research is to propose the teaching of mythical discourse as a strategy to develop reading comprehension in university students, considering that the culture reflected in myths contributes to cultural identity. 10 myths are presented. The work is pertinent given the need to dev...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arrieta Espinoza, Dimas Nello
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Federico Villarreal
Repositorio:UNFV-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unfv.edu.pe:20.500.13084/9448
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.13084/9448
https://doi.org/10.24039/rcv20221021449
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión lectora
Discursos míticos
Hermenéutica literaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00
Descripción
Sumario:The objective of this research is to propose the teaching of mythical discourse as a strategy to develop reading comprehension in university students, considering that the culture reflected in myths contributes to cultural identity. 10 myths are presented. The work is pertinent given the need to develop the categories of reading competence in university students, who are dependent readers in basic informative, documentary and numerical texts and deficient in literary, humanistic and scientific texts.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).