Exportación Completada — 

Estilos de aprendizaje en estudiantes de posgrado de una universidad particular

Descripción del Articulo

The purpose of the research is to comprehend the learning styles of graduate students in a private university in Lima. The descriptive correlational study was based on a sample of 186 students of different master degree programs. Kolb´s Learning Style Inventory (LSI) was applied, as adapted by Escur...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Álvarez Flores, David, Domínguez, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2001
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2197
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2197
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje
Estudiantes de posgrado
Learning
Graduate students
Lima (Perú)
Descripción
Sumario:The purpose of the research is to comprehend the learning styles of graduate students in a private university in Lima. The descriptive correlational study was based on a sample of 186 students of different master degree programs. Kolb´s Learning Style Inventory (LSI) was applied, as adapted by Escurra to our milieu. The results show a proportional distribution of the different learning styles, finding no statistical relation between the learning styles and the different master´s programs, sex and educational level.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).